UE vrea să interzică fibra de carbon

Da mai departe!

Uniunea Europeană a numit fibra de carbon un „material periculos” și intenționează să o interzică până în 2029. Producătorii auto folosesc fibra de carbon ca o modalitate de a menține vehiculele ușoare, dar rezistente. Producătorii de mașini sport și de vehicule electrice apreciază în special materialul ușor pentru durabilitatea și reducerea greutății. Dar, dacă Uniunea Europeană va decide astfel, fibra de carbon ar putea fi considerată un „material periculos” conform legislației UE, punând în pericol zeci de producători auto.

Un amendament redactat de Parlamentul European își propune să adauge fibra de carbon pe lista UE a materialelor periculoase. Aceasta include în prezent plumbul, cadmiul, mercurul și cromul hexavalent – materiale încă utilizate cu moderație în fabricarea de automobile și aeronave.

De ce consideră UE că fibra de carbon este periculoasă Amendamentul a fost adăugat în cadrul revizuirii Directivei UE privind vehiculele scoase din uz – ramura guvernamentală direct responsabilă de reciclarea vehiculelor aruncate. UE consideră că filamentele de fibră de carbon ar putea deveni aeropurtate și ar putea fi dăunătoare dacă intră în contact cu pielea umană. Aceasta este prima dată în lume când o entitate guvernamentală consideră fibra de carbon un material periculos.

Reacția pieței și modul în care vor fi afectați producătorii auto Acțiunile producătorilor japonezi de fibră de carbon au scăzut brusc în urma anunțului UE, potrivit Nikkei Asia. Mărcile asiatice ar fi cele mai afectate de interzicerea fibrei de carbon, Teijin, Toray Industries și Mitsubishi Chemical reprezentând 54% din întreaga piață globală de producție de fibră de carbon. Europa reprezintă marea majoritate a restului producției de fibră de carbon. Producătorii de mașini sport și supercaruri ar fi, fără îndoială, cei mai afectați de interdicția propusă, dar și anumiți producători de vehicule electrice ar suferi. Producători de vehicule electrice precum BMW, Hyundai, Lucid și Tesla utilizează pe scară largă fibra de carbon în construcția lor. Vestea bună este că industria fibrei de carbon a fost de 5,5 miliarde de dolari în 2024, ceea ce înseamnă că amendamentul se va confrunta cu o opoziție puternică din partea sectoarelor aerospațial și auto înainte de a deveni lege.

Related posts