Șefii Renault: Ne-am redus participația la Nissan și vom continua să vindem acțiuni

Da mai departe!

Contribuția Nissan la profitul Renault, în prima jumătate de an, a scăzut simțitor, comparativ cu anii anteriori, ca urmare a faptului că producătorul francez și-a diminuat participația, prin vânzarea, în două etape, a unui pachet de acțiuni Nissan.

Rezultatele Renault au beneficiat, în trimestrul al doilea al acestui an, de o contribuție de 38 de milioane de euro, estimată de compania franceză odată cu bilanțul semestrial al companiei. Suma este cu mult sub nivelul celei încasate în urmă cu un an, de 271 milioane de euro. Scăderea contribuției are ca principală cauză scăderea performanțelor financiare ale Nissan, fiind dublată, însă, de scăderea numărului de acțiuni pe care le deține Renault.

În cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor financiare pe primul semestru, Luca de Meo, CEO Renault, și Thierry Pieton, directorul financiar al companiei, au explicat care este situația acțiunilor pe care compania franceză le deține în cadrul Nissan. De la procentul de 43,4%, pe care îl avea înainte de începerea negocierilor și restructurarea Alianței dintre cele două companii, astăzi francezii au cu circa 300 de milioane de acțiuni mai puțin, adică aproximtiv 38,9%, dar care sunt împărțiți în 16,1%, deținere directă, și 22,73%, deținute printr-un trust. Potrivit înțelegerii dintre cele două, acestea din urmă au ca unic scop vânzarea lor, către Nissan sau către terți, ceea ce reprezintă pentru Renault Group o importantă sursă de bani.

După cum a anunțat Thierry Pieton, potențialul de cash al acestui pachet este de 2,8 miliarde euro, ceea ce înseamnă că prețul unei acțiuni Nissan a fost estimat la 3,15 euro, puțin peste valoarea de 3 euro la cât se tranzacționează în prezent. „Am vândut și vom continua să vindem acțiunile Nissan, asta a fost intenția noastră încă de la început, așa cum am convenit în Alianță”, a declarat Pieton, în conferința de presă.

Relația dintre Renault și Nissan s-a răcit complet, odată cu trecerea la această etapă, în care Renault nu mai are decât 15% drepturi de vot în Nissan, iar structura și modul de colaborare în Alianță s-au modificat radical, cee ce înseamnă că nu mai există aproape deloc un schimb de informații, nu mai există achiziții comune și colaborarea pe proiecte se limitează la achiziții reciproce de componente.

Related posts