Se aglomerează segmentul de mașini electrice ieftine, iar indienii au și ei ceva de spus: Tata Curvv

Da mai departe!

Tata Motors a dezvăluit varianta de producție a modelului Curvv. Construit pe noua platformă ATLAS, coupe-SUV-ul va oferi o gamă variată de motorizări, inclusiv benzină, motorină și complet electric, modelul este disponibil în Asia, dar la setea pe care o au asiaticii pentru piața europeană, nu este exclus să îl vedem în viitor și la noi, mai ales că versiunea electrică este ieftină.

Conceptul Curvv a fost prezentat inițial în formă electrică în aprilie 2022, iar echivalentul cu motor termic a urmat în ianuarie 2023. Versiunile de producție arată foarte asemănător, cu doar câteva caracteristici mai temperate. Punctul de atracție este linia acoperișului înclinat, care îl face să pară o versiune mai accesibilă a BMW X2.

Specificațiile de producție ale Tata Curvv au schimbat unele dintre elementele de design ale conceptului în favoarea practicabilității. Elemente dramatice au fost înlocuite cu unele mai convenționale, cum ar fi oglinzile tradiționale și o siluetă mai puțin agresivă. Deși linia acoperișului înclinat rămâne, aspectul general este acum mai aliniat cu gama existentă a celor de la Tata.

Principala diferență între modelele electrice și cele cu motor termic este aspectul fără grilă, portul de încărcare montat pe bara de protecție și emblemele EV pentru primul, deoarece panourile laterale și spatele par a fi identice. Versiunea electrică are, de asemenea, un set diferit de jante din aliaj pentru o mai bună aerodinamică.

Interiorul se simte familiar, împrumutând multe elemente de la Nexon și Nexon EV, cu mici modificări la finisaje și un volan preluat de la SUV-urile mai mari Harrier și Safari. Controalele tactile și o serie de funcții tehnologice, cum ar fi plafonul panoramic și camera de 360 de grade, urmăresc să ridice nivelul de lux, dar caracterul de bază al interiorului rămâne ancorat în frații săi mai accesibili.

Tata Curvv este primul model de producție bazat pe noua arhitectură Adaptive Tech Forward Lifestyle Architecture (ATLAS) a brandului indian, care va susține o serie de modele viitoare. Platforma este compatibilă atât cu motorizările termice cât și cu cele electrice, permițând oferirea SUV-ului cu o varietate de opțiuni de motorizare.

Versiunea cu motor termic este disponibilă cu două tipuri de motoare turbo de 1.2 litri cu trei cilindri, care produc până la 125 CP (93 kW / 127 PS), și un motor diesel de 1.5 litri care generează 118 CP (88 kW / 120 PS). Puterea este transmisă roților din față, printr-o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

Curvv complet electric este oferit în două variante. Modelul de bază este echipat cu o baterie de 45 kWh și un singur motor electric care produce 150 CP (112 kW / 152 PS). Modelul de top are o baterie mai mare de 55 kWh și un motor electric mai puternic cu 165 CP (123 kW / 167 PS). Tata susține că autonomia reală va fi în jur de 330-350 km (205-218 mile) pentru bateria mai mică și între 400-425 km (249-264 mile) pentru unitatea mai mare.

Prețurile pentru Tata Curv.EV în India încep de la 17.49 lakh (aproximativ 20.900 de dolari la cursul actual de schimb) și ajung până la 21.99 lakh (26.200 de dolari) în funcție de echipare și capacitatea bateriei. Compania nu a anunțat încă prețurile pentru gama Tata Curvv cu motor termic, care vor fi dezvăluite pe 2 septembrie.

Singurul rival direct al Tata Curvv în segmentul SUV-urilor coupe accesibile este viitorul Citroen Basalt. Totuși, modelul va concura și cu ofertele convenționale de SUV-uri, cum ar fi Suzuki Grand Vitara, Toyota Urban Cruiser Hyryder, Hyundai Creta, Kia Seltos, Honda Elevate și altele.

Related posts