Renault Espace, monovolumul francez de familie revine deghizat în SUV

Da mai departe!

La 40 de ani de la prezentarea conceptului Renault Espace – „voiture a vivre”, marca franceză transformă monovolumul de familie într-un SUV cu șapte locuri care devine fratele mai mare al modelului Austral, de fapt este un Austral alungit, care permite așezarea a 7 locuri interior.

Vehicul care poate fi comandat în versiune cu cinci sau șapte locuri, noul Renault Espace este menit să continue dezvoltare mărcii franceze în segmentul D. Păstrând spiritul vizionar și revoluționar al generațiilor anterioare, noul model are acum alura unui SUV cu design atletic și elegant, iar versiunea Esprit Alpine adaugă un aspect sportiv.

Dimensiunile sale exterioare sunt mai reduse și este cu 215 kg mai ușor decât predecesorul său, fiind echipat cu un grup motopropulsor complet hibrid E-Tech ultraeficient de 200 CP. Consumul de combustibil scăzut (4,6 litri la 100 km conform producătorului) îi oferă o autonomie de până la 1.100 km, iar bateria nu are nevoie de încărcare exterioară.

Păstrând multe dintre elementele tehnice și de design ale deja cunoscutului Renault Austral, SUV-ul Espace mizează în continuare – ca și generațiile anterioare ale modelului – pe ideea de spațiu, confort și modularitate.

Deși peste tot în comunicatul de presă modularitatea este cuvântul de ordine, se vede că Espace este o forțare a unui model nou, pentru că dintr-o singură versiune de motorizare și cu un design peste 80% asemănător nu poți să pretinzi că ai o gamă nouă.

Vehiculul este propulsat de un sistem full hybrid E-Tech de 200 CP care consumă 4,6 litri la 100 km (ciclu combinat WLTP). Aceasta îi oferă o autonomie de până la 1.100 km. Cea mai eficientă versiune a modelului emite doar 104 grame de CO2 pe km, cu 35% mai puțin decât generația anterioară.

Sistemul E-Tech – compus dintr-un motor termic alimentat cu benzină, de 1.2 litri, în trei cilindri, care dezvoltă 130 CP și două motoare electrice – este completat cu o cutie de viteze automată multimodală care combină două trepte la motorul electric și patru la motorul cu ardere internă.

Garda la sol mărită de 18 cm și jantele de 19 sau 20 de inch, în funcție de versiune, conferă noului Espace alura unui SUV în toată puterea cuvântului, elegant, atletic și vibrant.

Întrucât Renault Espace este cel mai lung vehicul din gama mărcii franceze, funcția 4CONTROL Advanced este esențială pentru o manevrabilitate decentă. 4CONTROL optimizează poziția roților pe drumuri denivelate și pe alte suprafețe. Pentru a oferi stabilitate și agilitate sporită un actuator rotește foarte ușor roțile din spate în aceeași direcție cu roțile din față (dar doar până la 1 grad). La viteze mai mici, rotește roțile din spate cu până la cinci grade în direcția opusă.

Related posts