AutoReport.ro a testat Renault Clio la ceva timp după premiera sa, dar într-o variantă nouă: una care îmbină confortul unei maşini pe benzină cu transmisia automată cu dublu ambreiaj.
Inspirat din concept car-ul DeZir prezentat la Salonul Auto Internațional de la Paris din octombrie 2010, noul Renault Clio a preluat fidel stilul acelui concept, dar cu modificările necesare unui model de serie (materiale mai comune și linii de design mai cuminți).
A 4-a generație Renault are un design care trădează un stil sensual și mai emotional, în conformitate cu noua identitate vizuală Renault. Grila față conține o sigla imensă, iar blocurile optice au devenit și ele foarte proeminente.
Clio are odată cu noua generație foarte multe posibilități de personalizare, ceea ce o face foarte apropiată de clasa supermini. Remarcăm o senzațională schimbare a designului la noua generație. Totul este diferit, de la partea față și până la lateralele cu o formă destul de neobișnuită față de ce vedem la alte mașini.
Blocurile optice și sigla supradimensionate dau impresia că ai în față o mașină dintr-o clasă superioară. În spate regăsim niște blocuri optice discrete și elegante și un hayon frumos conturat.
La exteriorul vehiculului se pot personaliza următoarele elemente: carcasele oglinzilor retrovizoare exterioare, calandrul, bara spate, elementele de protecție a portierelor, culorile jantelor și plafonul. La interior: planșa de bord, panourile ușilor, volanul, mânerele interioare ale ușilor, maneta schimbătorului de viteze, conturul aeratoarelor, tapiteria și covorasele sunt personalizabile.
Renault au plasat în gamă pentru clienții mai pretențioși şi o versiune animată de motorul cu patru cilindri în linie, de 1,2 litri, ai cărui 120 de cai-putere sunt manageriaţi de cutia de viteze automată, în şase rapoarte, Efficient Dual Clutch.
TCe 120 EDC este o transmisie confortabilă și ușor de utilizat – accelerează de la 0-100 km/h în 9,4 secunde.
Comportamentul dinamic al lui Clio a fost îmbunătățit considerabil față de generația precedentă. Putem spune că modelul de test este o excelentă mașină de oraș. Suspensiile absorb destul de bine gropile, iar mașina este stabilă în viraje. Direcția este precisă, dar nu vă așteptați la răspunsul uneia demnă de RS.
În interior regăsim niște plastice destul de tari, dar care sunt camuflate foarte bine sub niște culori chic. Volanul a primit niște inserții interesante, ceea ce ne transmite că un Clio se poate personaliza acum foarte ușor. Scaunele au o susținere bună, iar 4 ocupanți au parte de suficient spațiu în noul Clio. Avem parte de comenzi pe volan pentru aproape orice funcție, dar și de un sistem Media Nav cu boxe Bass Reflex și ecran tactil de 7 inch.
Poziția de conducere este una joasă, volanul este foarte confortabil și ușor de manevrat. Vizibilitatea este foarte bună, avem unghiuri moarte doar în zona stâlpilor C.
Clio se laudă cu o gamă de dotări bogată pentru segmentul din care face parte. Printre acestea am remarcat: cardul de acces și demaraj, standard pentru toată gama, sistemele ESP și Hill Start Assist, standard pentru toate versiunile, farurile de zi de tip LED, senzorii de parcare.
Renault Clio 1.2 TCe EDC
0-100 km/h: 9,4 secunde
Viteza maximă: 199 km/h
L/l/î: 4.062/1.732/1.448
Masă proprie: 1.090 kg
Volum portbagaj (l): 300
Cilindree (cmc): 1.197
Putere (CP): 120 la 4.900 rpm
Cuplu maxim (Nm): 190 la 2.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte