Renault Clio facelift Iconic – mai mult decât GT-Line

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Actuala generație a Renault Clio este una de succes pentru francezi, dar pentru reînprospãtarea gamei care a trecut printr-un facelift ne-a fost propusã varianta Iconic. Aceasta oferã mai multe opțiuni de personalizare, iar una dintre aceste mașini a ajuns și la AutoReport.ro

Modelul testat de noi a venit în ediția specială ICONIC. Clio ICONIC are la bază deja consacrata linie de echipare GT Line, versiune ce aduce modificări la nivelul esteticii imprimând mașinii un aer mai sportiv.
Inspirat din concept car-ul DeZir prezentat la Salonul Auto Internațional de la Paris din octombrie 2010, noul Renault Clio a preluat fidel stilul acelui concept, dar cu modificările necesare unui model de serie (materiale mai comune și linii de design mai cuminți). Recent, modelul a trecut printr-un facelift subtil. A 4-a generație Renault are un design care trădează un stil sensual și mai emotional, iar mașina subcompactă franceză deja arăta destul de modern, astfel, a primit modificări subtile la nivelul grilei și farurilor.
Blocurile optice și sigla supradimensionate dau impresia că ai în față o mașină dintr-o clasă superioară. În spate regăsim niște blocuri optice discrete și elegante și un hayon frumos conturat.
Erau prezente în standard pe mașină scaunele îmbrăcate în piele, ornamente speciale pentru gurile de ventilație laterale sau pentru fețele de uși, conform echipării GT-Line, la aceasta se adaugă carcasele oglinzilor și plafonul texturate ICONIC. Jantele de aliaj de 17 inch au și ele un model care poate fi regăsit și la GT-Line. Printre dotările pentru clienții mai pretențioși se numără geamurile și luneta fumurii sau încălzirea în scaune.

Modelul de test este echipat cu motorul diesel de 1,5 litri, ai cărui 90 CP sunt livrați prin intermediul cutiei de viteze automată, în şase rapoarte, Efficient Dual Clutch. EDC este o transmisie confortabilă și ușor de utilizat, cea mai bună întâlnită până acum de noi pe modele Renault.
Comportamentul dinamic al lui Clio a fost îmbunătățit considerabil față de generația precedentă. Putem spune că modelul de test este o excelentă mașină de oraș. Suspensiile absorb destul de bine gropile, iar mașina este stabilă în viraje. Direcția este precisă, iar GT-Line aduce îmbunătățiri considerabile față de standard.
În interior regăsim niște plastice destul de tari, dar care sunt camuflate foarte bine sub niște culori chic. Volanul a primit niște inserții interesante, ceea ce ne transmite că un Clio se poate personaliza acum foarte ușor. Scaunele au o susținere bună, iar 4 ocupanți au parte de suficient spațiu în noul Clio. Avem parte de comenzi pe volan pentru aproape orice funcție, dar și de un sistem Media Nav cu boxe Bass Reflex și ecran tactil de 7 inch.
Poziția de conducere este una joasă, volanul este foarte confortabil și ușor de manevrat. Vizibilitatea este foarte bună, avem unghiuri moarte doar în zona stâlpilor C.
Clio se laudă cu o gamă de dotări bogată pentru segmentul din care face parte. Printre acestea am remarcat: cardul de acces și demaraj, standard pentru toată gama, sistemele ESP și Hill Start Assist, standard pentru toate versiunile, farurile de zi de tip LED, senzorii de parcare.

Renault Clio 1.5 dCi EDC Iconic
0-100 km/h: 12,9 secunde
Viteza maximă: 176 km/h
L/l/î: 4.062/1.732/1.448
Masă proprie: n/a
Volum portbagaj (l): 300
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 90 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.750 rpm
Consum mediu: 4 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts