Porsche Taycan 4S – viitorul performanței

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Aceasta este acum probabil cea mai bună mașină din lume. Porsche Taycan4S a sosit la testele AutoReport.ro pentru a ne convinge că este în același timp și mașină sport și mașină electrică.


Aceasta este a treia versiune a berlinei sport recent lansată și se numește Taycan 4S. Să trecem direct la performanțe și să vă spunem că acest model produce 571 CP, fiind echipat cu bateria Performance Plus.
Automobilul vine în standard cu baterie performantă cu transmisie pe o singură punte. Bateria Performance Plus pe careo regăsim la mașina de test este disponibilă opțional. Capacitatea totală în acest caz este de 93,4 kWh. Mașina are, ceea ce s-ar spune în limbajul unui petrol-head, una cu tracțiune integrală (de fapt e propulsie, iar asta e o mașină electrică).
Taycan 4S accelerează de la o pornire la 100 km / h în 4,0 secunde. Viteza maximă este, de asemenea, de 260 km / h în ambele cazuri. Autonomia este de până la 463 km cu Performance Plus (în conformitate cu WLTP, în fiecare caz) – cea mai mare autonomie din gama actuală Taycan. Capacitatea maximă de încărcare este de 270 kW.
Accelerație impresionantă, putere de tracțiune tipică pentru mașinile sport și putere excepțională disponibilă continuu – noul model 4S prezintă, și el, toate aceste puncte forte ale unui Porsche. Propulsorul de pe puntea spate are o lungime activă de 130 de milimetri și este, prin urmare, cu exact 80 de milimetri mai scurt decât componenta de propulsie corespunzătoare de pe Taycan Turbo S și Taycan Turbo. Invertorul controlat cu impulsuri, folosit pe puntea frontală din Taycan 4S funcționează cu până la 300 de amperi, iar invertorul de pe puntea din spate cu până la 600 de amperi. Bun, ca să nu vă pierdem în detaliile tehnice, mașina este un Porsche din toate punctele de vedere chiar dacă este electrică. Am mers cu ea prin București și putem spune că este impresionantă din punctul de vedere al accelerației, dar și al felului în care se lipește de asfalt.
Porsche utilizează un sistem de control conectat pentru șasiul Taycan. Controlul integrat al șasiului Porsche, 4D, analizează și sincronizează toate sistemele de șasiu în timp real. Ca standard, Taycan 4S dispune de suspensie de aer pneumatică, cu tehnologie cu trei camere, inclusiv controlul electronic al suspensiei PASM (Porsche Active Suspension Management).
Profilul diferitelor moduri de conducere urmează, practic, aceeași filozofie ca în celelalte serii de modele Porsche. Aceasta este completată de setări speciale care permit utilizarea optimă a unității pur electrice. Patru moduri de conducere sunt disponibile: „Range”, „Normal”, „Sport” și „Sport Plus”. În plus, sistemele individuale pot fi configurate după preferințe, în modul „Individual”.
Taycan 4S are frâne cu etriere fixe cu șase pistoane pe puntea față cu discuri de frână din fontă, ventilate intern. Diametrul discului de frână este de 360 de milimetri pe puntea față și 358 de milimetri pe puntea spate. Frânele cu patru pistoane sunt utilizate pe puntea spate. Etrierele sistemului de frânare sunt vopsite în roșu.
Cu o valoare cd de la 0,22, aerodinamica aduce o contribuție semnificativă la consumul redus de energie, determinând astfel o autonomie crescută. Designul exterior, ferm și purist, cu ADN Porsche, este de asemenea tipic pentru Taycan, la fel ca designul interior unic, cu o bandă de afișare largă.
Prin designul său clar, purist, Taycan semnalează începutul unei noi ere. În același timp, păstrează inconfundabilul ADN de design Porsche. Din față, arată deosebit de lat și plat, cu aripi extrem de bine conturate. Silueta este modelată de linia sportivă a acoperișului înclinată în jos, în spate. Secțiunile laterale extrem de bine sculptate se numără și ele printre caracteristicile distinctive. Habitaclul elegant, stâlpul posterior retras și umerii pronunțați ai aripilor au ca rezultat un spate bine accentuat, tipic mărcii. Printre elementele inovatoare se numără și sigla Porsche cu efect de sticlă, care a fost integrată în bara luminoasă din spate.
Caracteristicile distinctive ale Taycan 4S în comparație cu Turbo și Turbo S includ roțile Taycan S Aero de 19 inci, optimizate din punct de vedere aerodinamic, precum și etrierele vopsite în roșu. Șorțul frontal cu o nouă geometrie, pragurile laterale și difuzorul posterior finisat în negru asigură o diferențiere vizuală suplimentară. Farurile LED, inclusiv Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) sunt printre dotările standard.
Taycan 4S este o prezență greu de uitat în peisajul urban și nu numai. După părerea noastră, clar așa trebuie să arate o mașină a viitorului.
În interior, cockpitul semnalează începutul unei noi ere, prin structura sa simplă și arhitectura complet nouă. Panoul de indicatoare, curbat, independent, reprezintă cel mai înalt punct al tabloului de bord. Acesta pune un accent clar pe șofer. Un ecran central de infotainment, de 10,9 inci și un afișaj opțional pentru pasagerul din dreapta sunt combinate pentru a forma o bandă de sticlă integrată într-un panou cu finisaj negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numărul de comenzi clasice, cum ar fi comutatoarele și butoanele, a fost redus semnificativ. În schimb, controlul este inteligent și intuitiv – folosind funcțiile tactile sau funcția de control vocal, care răspunde la comanda „Hey Porsche”.
În standard, Taycan 4S este dotat cu un interior parțial din piele, precum și cu scaune frontale Comfort, cu reglare electrică pe opt căi.
Taycan are două portbagaje: cel din față are o capacitate de 81 litri, iar cel din spate de 366 litri.
Cum îi stă bine unui model al viitorului, Porsche Taycan 4s este dotat cu multe sisteme care fac cât mai ușoară experiența de conducere a șoferului. Astfel regăsim la bord un asistent parcare față și spate cu Sorround View, Lane Change Assist, Blind Spot Assist, Cruise control adaptiv și multe alte sisteme futuriste.

Porsche TAYCAN 4S
0-100 km/h: 4 secunde
Viteza maximă: 260 km/h
L/l/î: 4.963/2.144/1.379
Masă proprie: 2.140
Volum portbagaj (l): 692
Putere (CP): 571`
Cuplu maxim (Nm): 420
Consum mediu mixt – 26,7 – 23,0 kWh/100 km
Autonomie: 407 – 450 kilometri
Acumulatori: 79,2 kWh / Voltaj 800 V
Cutie de viteze: Automată

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts