Nissan vrea să cumpere baterii pentru mașini electrice de la sud coreenii de la SK On

Da mai departe!

Nissan Motor are planuri de achiziție de baterii pentru vehiculele electrice vândute în SUA de la SK On din Coreea de Sud începând cu anul 2028, a anunțat joi ziarul Nikkei, în timp ce producătorul auto japonez cu probleme încearcă să-și intensifice afacerile cu vehicule electric. 

Separat, un director Nissan a declarat că producătorul de automobile ia în considerare planuri de a produce vehicule electrice compacte la fabrica sa din insula sudică Kyushu, confirmând un raport Reuters din 2024.

Nissan, care este în discuții pentru fuziunea cu Honda Motor a căutat să reducă 9.000 de locuri de muncă și 20% din capacitatea sa globală de producție într-un plan de redresare stabilit anul trecut. Succesul acestui plan ar avea un impact asupra modului în care se desfășoară discuțiile cu Honda.

Producătorul auto și SK On au convenit asupra furnizării de baterii cu litiu în valoare de 20 de gigawatt-oră (GWh), echivalentul a aproximativ 300.000 de vehicule electrice standard, a spus Nikkei.

Miercuri, vicepreședintele executiv Nissan Hideyuki Sakamoto a declarat că compania are în vedere planuri de a produce vehicule electrice compacte la fabrica sa de pe insula Kyushu. El a mai spus că nu intenționează să își reducă capacitatea de producție în Kyushu, ca parte a reducerii costurilor.

„Regiunea Kyushu este, de asemenea, o bază foarte competitivă din punct de vedere geopolitic, așa că am dori să o utilizăm”, a spus Sakamoto, care este responsabil cu producția și managementul lanțului de aprovizionare.

Surse au declarat pentru Reuters în martie trecut că Nissan ar putea aduce producția de vehicule electrice ultracompacte în interiorul companiei, făcându-le la fabrica sa din Kyushu începând cu anul de afaceri începând cu aprilie 2028, o mișcare care i-ar permite să crească marjele de profit.

Nissan și Honda sunt în discuții pentru a fuziona până în 2026, un pivot istoric pentru industria auto din Japonia care subliniază amenințarea pe care producătorii chinezi de vehicule electrice o reprezintă acum pentru producătorii de mașini tradiționali din lume.

Related posts