Kia EV5: Fără Opțiuni De Motorizare Duală La Lansarea Europeană

Da mai departe!

Înainte de începerea vânzărilor în trimestrul al patrulea, Kia a dezvăluit specificații pentru vehiculele electrice destinate pieței europene, iar imediat devine evident că unii cumpărători nu vor găsi o anumită opțiune.

Oricine din Marea Britanie sau UE care va profita de prima ocazie de a comanda un EV5 va trebui să se mulțumească cu un singur motor de 215 CP (218 PS / 160 kW) care antrenează roțile din față. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează un relaxat 8,4 secunde în cazul tracțiunii față, deși, conform recenziei noastre australiene, există încă o cantitate surprinzătoare de torque steer cu care trebuie să te confrunți.

Faptul că se menține un singur motor ajută cel puțin la reducerea greutății, iar asta este benefic pentru autonomia electrică. Atât modelul de bază, cât și versiunea mai luxoasă GT-Line primesc aceeași baterie de 81,4 kWh, care utilizează chimie NMC (nu tipul LFP folosit în alte regiuni) și oferă o autonomie electrică de până la 530 km.

Spunem „până la” deoarece această cifră se referă la echiparea de bază. Roțile mai mari ale GT-Line (de 19 inch, față de 18 inch) și echipamentele suplimentare îi scad autonomia cu 25 km, iar jantele de 20 de inch de pe viitoarea versiune de top GT vor afecta și mai mult cifrele de autonomie.

La fel ca EV3, EV5 nu beneficiază de sistemul electric sofisticat de 800 de volți montat pe EV6 și EV9, ceea ce înseamnă că o încărcare de la 10 la 80 la sută durează aproximativ 30 de minute, nu sub 20. Însă, primești totuși capacitatea Vehicle-to-Load (V2L) pentru a-ți alimenta bicicletele, laptopurile și frigiderele atunci când campezi sau lucrezi departe de casă.


Interior și Poziționare pe Piață

Bordul constă dintr-un ecran de climatizare de 5,3 inch, flancat de o pereche de display-uri de 12,3 inch: unul pentru instrumentele de bord și un altul tactil, cu care s-ar putea să nu fie nevoie să intri în contact foarte des datorită includerii asistentului Kia AI bazat pe ChatGPT. Un alt ecran tactil este situat în spatele consolei, astfel încât pasagerii de pe locurile din spate își pot ajusta sistemul de climatizare pe trei zone după bunul plac.

Kia poziționează EV5 ca o alternativă electrică la extrem de popularul său Sportage, deși noul venit este semnificativ mai lung cu 70 mm per total, iar ampatamentul său este mai mare cu aceeași valoare. Dar este chiar mai probabil ca potențialii cumpărători să compare EV5 cu Tesla Model Y facelift.


Related posts