Acest supercar ar putea fi cel mai apropiat lucru de un McLaren F1 modern. Supercarul Lanzante 95-59 nu are sigla McLaren, dar poartă în mod clar spiritul și componentele sale.
Pentru cei interesați de supercaruri, există un nou concurent demn de remarcat, mai ales dacă cel mai recent McLaren v-a scăpat printre degete. În timp ce W1 s-a epuizat înainte de debutul său global, cumpărătorii de supercaruri de top s-ar putea îndrepta către un alt nume familiar. Lanzante, firma cunoscută pentru transformarea modelelor McLaren GTR în mașini legale pentru șosea, a dezvăluit propria sa creație la Goodwood, numită 95-59, ca o referință la a 30-a aniversare a victoriei McLaren F1 GTR #59 la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1995.
Lanzante a folosit piese familiare pentru a dezvolta 95-59, care se bazează pe un șasiu McLaren și utilizează unul dintre motoarele lor V8 twin-turbo, fiind apoi combinat cu o configurație unică cu trei locuri și o caroserie personalizată din fibră de carbon. Designul a fost condus de Paul Howse, un fost designer McLaren, dar genele de stil ale modelelor 720S/750S pot fi încă observate, dacă știi unde să te uiți.
O formă familiară cu îmbunătățiri funcționale
Caroseria sculptată prezintă „căi de aer”, similare cu modelele McLaren anterioare. Același lucru este valabil și pentru habitaclu, farurile agresive și stopurile LED subțiri. Partea din spate dispune de o țeavă de eșapament din titan inspirată de avioane, montată sub aripa spate activă.
Obiectivul lui Lanzante pentru proiect a subliniat utilitatea, reflectând accentul McLaren F1 original pe experiența de condus, mai degrabă decât doar pe cifre. Pentru a facilita accesul la scaunul șoferului montat central, 95-59 vine cu uși diedre, prevăzute cu panouri integrate din sticlă pe plafon. În interior, are trei locuri și oferă chiar și spațiu pentru bagaje în față. Un rezervor de combustibil de 75 de litri (19,8 galoane) permite călătorii mai lungi între opriri.
Șasiu, dimensiuni și caracter practic zilnic
Mașina prezentată la Goodwood este un concept de stil cu intenție de producție, vopsită în Ueno Grey, ca o aluzie la F1 GTR câștigător de la Le Mans. Aceasta rulează pe o versiune modificată a monococei din fibră de carbon McLaren, utilizată la P1, Senna, 720S, 765LT și 750S. Deși ampatamentul rămâne la 2.670 mm (105,1 inchi), șasiul a fost reproiectat pentru a găzdui configurația cu trei locuri. Cu o lungime de 4.574 mm (180,1 inchi), este puțin mai mare decât 750S, dar puțin mai scurt decât P1.
Puterea provine de la un motor V8 twin-turbo McLaren de 4.0 litri, montat central. Aici, a fost reglat pentru a livra peste 850 CP (634 kW / 862 PS) și 880 Nm (650 lb-ft) de cuplu. Motorul antrenează roțile din spate printr-o transmisie automată cu dublu ambreiaj, cu șapte trepte, și, în mod remarcabil, nu există niciun sistem hibrid la vedere.
Opțiuni pentru circuit și specificații de performanță
Pentru cumpărătorii care urmăresc performanța cea mai ascuțită, Lanzante oferă un pachet opțional LM30. Acest pachet include jante forjate din aluminiu, colectoare de eșapament din Inconel, țevi de eșapament și elemente de fixare a caroseriei din titan, precum și scut termic placat cu aur. Aceste modificări reduc încă 20 kg (44,1 livre), rezultând o greutate țintă de 1.250 kg (2.756 de livre) și un raport impresionant putere-greutate de 700 CP pe tonă, depășind P1.
„Aceasta este mașina pe care am vrut întotdeauna să o construiesc”, a declarat Dean Lanzante, fondator și CEO al companiei. „Nu există nimic asemănător cu experiența unei poziții centrale de condus, iar această mașină va duce conceptul la un alt nivel.”
Număr limitat, preț mai mic
Așa cum sugerează și numele său, Lanzante 95-59 va fi produs în 59 de unități personalizate, cu un preț de la 1.020.000 lire sterline (1.385.000 USD) înainte de taxe. Acest preț nu este doar mai mic decât cel de 2,1 milioane de dolari al modelului emblematic McLaren W1, dar este și sub majoritatea P1-urilor rulate, care se vând de obicei între 1,5 și 2,5 milioane de dolari.
Lanzante a subliniat, de asemenea, că 95-59 a fost proiectat pentru a fi „eficient din punct de vedere al costurilor și ușor de întreținut în ceea ce privește proprietatea”, bazându-se pe experiența companiei în motorsport.





