Guvernul din China pune taxe suplimentare pentru mașinile de lux sosite din Europa

Da mai departe!

Mașinile de lux vândute pe piața din China vor datora o taxă de 10%, dacă prețul depășește pragul de 900.000 de yuani. Taxa nu este nouă, dar pragul de preț de la care se aplică a scăzut, ceea ce înseamnă că va afecta o bună parte din modelele de lux europene.

Ministerul de Finanțe din China a anunțat modificarea plafoanelor de preț de la care se aplică taxa de lux pentru vehicule, cu doar 48 de ore înainte de intrarea în vigoare.

Măsura afectează într-o mare măsură producătorii europeni de mașini de lux, care încă domină acest segment, deși au apărut din ce în ce mai multe mărci chinezești cu astfel de produse.

Audi, Mercedes, BMW, Range Rover, Porsche sunt mărcile care au modele situate în zona de preț care intră sub incidența noii taxe, respectiv între 115.000 de euro și 166.000 de euro, cât era pragul anterior.

Autoritățile chineze au declarat că reducerea pragului minim de la care se aplică taxa de lux are ca scop „consumul rațional”, într-o încercare mascată de a opri vânzările de produse extravagante. Există și voci care consideră că ar putea fi o formă de represalii pentru tarifele europene majorate.

Anunțul privind intrarea în vigoare a noilor măsuri a generat pe termen scurt o creștere a cererii pentru vehiculele de lux, dar timpul scurt oferit de autorități între anunț și data de intrare în vigoare a redus la maxim această reacție.

Reprezentanții companiilor auto din Europa au transmis în marea lor majoritate că pentru moment vor susține taxa pentru a nu majora prețurile, dar pe termen lung cel mai probabil va fi făcută o ajustare a prețurilor.

În același timp, mărcile premium Audi, BMW și Mercedes au suficiente modele care au prețuri sub nivelul impus de noua lege, ceea ce înseamnă că vor încerca să compenseze cu vânzări din aceste segmente mai accesibile.

Nu același lucru se poate spune despre mașini precum Ferrari sau Rolls Royce, care nu vând mașini atât de ieftine, dar care plăteau și până acum taxa de lux pe mașinile din gamă.

Marca cea mai expusă va fi Mercedes-Benz, care este lider de piață exact în segmentul vizat de modificarea limitelor taxei, având totodată jumătate din vânzările de mașini de peste un milion de yuani, adică peste 120.000 de euro, după cum a declarat Harald Wilhelm, director financiar al companiei germane, citat de Automobilwoche.

Taxa de lux a fost introdusă în China în urmă cu aproximativ 10 ani, nu doar pe vehicule, ci și pe alte produse precum iahturi, ceasuri de lux, articole de golf.

Producătorii auto din Europa traversează oricum o perioadă dificilă, marcată de scăderi ale vânzărilor, pe fondul creșterii vânzărilor mărcilor locale, care produc mașini tot mai bine echipate tehnologic și cu performanțe care de multe ori le depășesc pe cele ale modelelor europene.

Numai în ultimul an, mărcile germane prezente pe piața din China au avut scăderi de două cifre, care au dus vânzărie la un nivel și mai coborât decât cel din 2024, când se înregistrau deja scăderi puternice.

Related posts