Așa cum era de așteptat, schimbarea opțiunilor clienților din Europa pentru noi categorii de mașini, de motorizări și de caroserii, a împins producătorii auto să ia decizii rapide și clare în acest sens. Ford este una dintre companiile care pare că au înțeles mesajul pieței și de aceea se adaptează cu noi modele pentru Europa.
Ford va dezvolta noi mașini pentru clienții din Europa, potrivit unei informații dezvăluite de șeful Ford Germania, care răspunde și alte piețe din regiune. Christoph Herr a transmis dealerilor din piețele de care răspunde că Ford „nu mai vrea să se bazeze pe modele electrice, care în curând vor fi singurele disponibile”, potrivit Automobilwoche.
Unii dintre partenerii Ford din Germania au declarat deja că „au fost vești bune”, referindu-se la posibilitatea de a fi lansate noi modele.
Ford a anunțat deja că va produce un nou SUV în Europa, un model care va avea motorizări hibrid și va fi fabricat în Spania. Sursele Profit.ro arată că mașina s-ar putea numi EcoSport, amintind de modelul care a fost fabricat în trecut în România, la Craiova. Noul model ar trebui să fie prezentat anul viitor, cu un termen de lansare la finalul lui 2026.
În acest moment, gama electrică a mărcii Ford în Europa este formată preponderent din mașini complet electrice, singurul model cu combustie fiind Puma, produs la Craiova. Acesta are însă, începând din acest an, și o versiune electrică, produsă pe aceleași linii cu Transit și Tourneo Courier.
Împreună cu Explorer și Capri, dar și cu modelele LCV din gamă, Ford are una dintre cele mai extinse oferte de vehicule electrice din Europa, dar rămâne în curând fără modele cu motoare cu combustie, deoarece, după eliminarea lui Mondeo și a lui Fiesta, Focus va fi oprit din producție anul viitor, iar Kuga ar trebui să-și încheie ciclul de viață în 2027. Nu este exclus, însă, ca acesta să se bucure de o prelungire a duratei de producție, cu cel puțin 1 – 2 ani, inclusiv printr-o actualizare care ar putea veni peste aproximativ doi ani.
Strategia electrică a Ford în Europa, inclusiv decizia de eliminare a modelelor Ford și Fiesta, a fost coordonată de fostul șef regional, Martin Sander, care atunci când situația s-a agravat în piață, s-a mutat la Volkswagen.
Între timp, conducerea Ford în Europa a fost împărțită. Christian Weingartner a preluat poziția de vicepreședinte Europe Business Transformation, fiind subordonat lui Andrew Frick, care a preluat, la nivel global, responsabilitatea pe cele două divizii, Ford Blue (dedicată mașinilor cu combustie) și Model e (dedicată mașinilor electrice), reunind cele două activități sub o singură conducere.
Pentru autoturisme, în Europa conducerea este asigurată de Jon Williams, în timp ce Hans Schep rămâne responsabil pentru divizia Ford Pro în regiune, divizie care se coordonează foarte bine cu Ford Otosan, companie care produce toate modelele comerciale ale Ford în Europa, în Turcia și în România.