Ferrari amână al doilea model electric din cauza cererii slabe

Da mai departe!

Producătorul auto italian Ferrari va amâna cel puțin până în 2028 planurile pentru al doilea vehicul complet electric (EV), prevăzute inițial în 2026, din cauza cererii reduse pentru modele EV de lux de înaltă performanță, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Celebru pentru motoarele zgomotoase pe benzină, Ferrari a vândut și modele hibride din 2019, iar primul său model EV ar urma să fie prezentat anul acesta în octombrie, într-un proces în trei etape, culminând cu premiera mondială în primăvara lui 2026. Primele livrări către clienți sunt așteptate în octombrie 2026.

Pe lângă lipsa zgomotului care se observă la o mașină sport electrică, producătorii auto sunt afectați de faptul că bateriile pentru vehiculele electrice sunt prea grele și nu au puterea pe care o dau motoarele pe bază de combustibili fosili.

Planurile interne ale Ferrari prevedeau un al doilea model EV până la finalul lui 2026. Dar acum nu este așteptat până în 2028, susțin sursele, pe fondul cererii aproape inexistente pentru mașini sport electrice.

Interesul scăzut de pe piață va da timp Ferrari să dezvolte în cadrul companiei tehnologia pentru al doilea vehicul complet electric, deși cererea slabă rămâne principalul motiv al amânării, au precizat sursele.

Reprezentanții Ferrari nu au dorit să facă comentarii.

Și alți producători de mașini sport și-au amânat sau redus ambițiile electrice, din cauza interesului scăzut al consumatorilor.

În decembrie, Lamborghini, o divizie a Volkswagen și rivalul italian al Ferrari, anunța că va lansa primul său model electric în 2029, în loc de 2028, iar grupul german Porsche și-a redus planurile privind EV, pe fondul vânzărilor reduse ale SUV-ului electric Macan și ale modelului Taycan.

În acest an Maserati, marca de lux a Stellantis, a anulat planurile pentru o versiune electrică a mașinii sale sport MC20.

Planurile pentru al doilea vehicul electric Ferrari au fost amânate de două ori de compania cu sediul în Maranello, Italia. Inițial a existat o amânare de un an dar acum modelul va fi lansat în 2028 cel mai devreme, susțin alte surse.

Primul model electric al Ferrari, al cărui co-designer este Jony Ive (fost director la Apple), va costa peste 500.000 dolari, anunțase anul trecut Reuters.

Anul trecut, Ferrari a realizat un profit net de 1,53 miliarde euro și venituri de 6,7 miliarde euro, în creștere cu 21%, respectiv 12% comparativ cu 2023. 

Related posts