Dacia a vândut 676.340 de vehicule în 2024 la nivel global

Da mai departe!

Dacia a vândut 676.340 de vehicule în 2024, în creștere cu 2,7% față de anul precedent. Marca a depășit pragul de 9 milioane de vehicule vândute din 2004.

În Europa, Dacia a reușit să atingă o cotă de piață record: 3,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare (VP+VU), în creștere cu +0,1 puncte procentuale față de 2023 și cu 4,5% pe piața autoturismelor (VP), în creștere cu +0,1 puncte procentuale vs. 2023.

Acest rezultat este consecința unui plan produs puternic, susținut de 4 modele:
Sandero : 309.392 unități, (+14,5% față de 2023), cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de distribuție și cel mai vândut model către persoane fizice în Europa de opt ani consecutiv, începând din 2017.
Duster (generațiile 2 și 3): 215.024 unități, (+7,3% față de 2023), cel mai vândut SUV către persoane fizice din Europa începând din 2018 și al doilea cel mai vândut model către persoane fizice din Europa, indiferent de segment, după Sandero.
Jogger: 96.440 de unități, (+2,4% față de 2023), locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele de segment C (excluzând SUV), către persoane fizice în Europa.
Spring: 22.884 unități, (-63% față de 2023). Vânzările au scăzut semnificativ în 2024, în special ca urmare a reducerii subvențiilor guvernamentale. Sosirea noii versiuni în showroom-uri începând din septembrie a dus la creșterea comenzilor în ultimele trei luni ale anului.

Strategia Dacia îi asigură atât câștigarea de noi clienți cât și fidelizarea celor existenți, în ambele cazuri, procentele corespunzătoare situându-se la cele mai bune nivele de pe piață.

Dacia pune accent pe electrificarea gamei sale prin extinderea ofertei de motoare hibride. Aceasta include de acum două motorizări: HYBRID 140, disponibilă pe Jogger și Duster, și HYBRID 155, pe Bigster, care este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de acest nou motor.

Ofensiva Dacia va continua și în 2025, susținută de:
Lansarea comercială a modelului Bigster, ale cărui comenzi au fost deja deschise și care va ajunge la dealeri în primăvara anului 2025.
Angajamentul său față de Dakar și Campionatul Mondial de Rally Raid.

Cu 45.729 de unități înmatriculate în 2024, Dacia rămâne liderul detașat al pieței auto din România. Marca deține 30% din piața vehiculelor de persoane iar 4 din modelele sale figurează în Top 5 al celor mai vândute autoturisme din România.
În plus, fiecare model Dacia se menține lider în segmentul său de piață. Primele trei poziții în clasamentul general al vânzărilor pe modele sunt ocupate de Logan, Duster și Sandero, în timp ce Jogger se situează pe locul 5. Spring rămâne cel mai vândut vehicul electric din România, cu o cotă de 30,96% din piața EV.
Cotă de piață record în Europa

Pe ansamblul piețelor pe care este prezentă, Dacia a vândut 676.340 de vehicule în 2024, în creștere cu 2,7% față de nivelul înregistrat în anul precedent. 2024 marchează totodată depășirea pragului de 9 milioane de automobile vândute din 2004, anul lansării primei generații Logan.

Vânzările Dacia au crescut într-un ritm superior celui al pieței europene (+1,6% în 2024 față de 2023). Această performanță confirmă pertinența poziționării sale, ca marcă oferind vehicule cu un raport prestații/preț la cel mai bun nivel. În 2024, Dacia a înregistrat în Europa:
⦁ O cotă record de 3,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare (VP+VU), în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de 2023. Dacia câștigă un loc în clasament față de 2023 și intră astfel în premieră în Top 10 european (perimetrul Europa ACEA) .
⦁ O cotă record de 4,5% pe piața autoturismelor (VP), în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de 2023. Dacia câștigă un loc față de 2023 și se află în prezent pe locul 9 în topul celor mai vândute mărci din Europa.

În 2024, Dacia a atins o cotă de 8,2% pe piața autoturismelor vândute către persoane fizice în Europa, așa numita piață de retail, consolidându-și locul pe podiumul european pentru al patrulea an consecutiv.

Dacia a reușit să atingă cote record pe piața autoturismelor în mai multe țări europene: 2,5% în Germania (+0,1 puncte procentuale față de 2023), 4,2% în Austria (+0,2 puncte procentuale față de 2023), 5,2% în Belgia-Luxemburg (+1 punct procentual față de 2023), 6,2% în Italia (+0,8 puncte procentuale față de 2023), și 7,7% în Portugalia (+ 0,3 puncte procentuale față de 2023).

Totodată, într-o serie de țări, vânzările Dacia au crescut cu peste 10%: + 13,2% în Austria, + 15,4% în Belgia-Luxemburg, + 12,4% în Spania , + 13,1% în Italia, + 16,3% în Maroc, + 11,9% în Polonia, +10,7% în Portugalia și + 20,2% în Republica Cehă.

Un plan produs solid, concentrat pe 4 modele de bază

⦁ Sandero, cu 309.392 unități comercializate în 2024 (+14,5% față de 2023), este cel mai bine vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări și rămâne cel mai vândut model către persoanele fizice din Europa pentru al optulea an consecutiv, începând din 2017. Sandero este totodată primul model al mărcii Dacia care a depășit pragul de 300.000 de unități vândute într-un an.

Duster (generațiile a 2-a și a 3-a) rămâne cel mai bine vândut SUV către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere începând din 2018. În 2024, Duster a fost totodată al doilea cel mai vândut model pe piața de retail din Europa, indiferent de segment, după Sandero. Cu 215.024 de unități comercializate în 2024 (+7,3% față de 2023) în toate țările, Duster a depășit 2,5 milioane de unități vândute de la lansarea primei generații, în 2010. Versiunile cu motorizare hibridă reprezintă 29% din vânzările noii generații, lansate în mai 2024.
⦁ Spring a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor sale în 2024 (-63% față de 2023), în special ca urmare a reducerii subvențiilor guvernamentale la achiziția de vehicule electrice pe majoritatea piețelor. Cu toate acestea, sosirea noii versiuni în showroom-uri în septembrie a permis o creștere a numărului de comenzi în ultimele trei luni ale anului trecut.

Jogger, cu 96.440 unități livrate în 2024 (+2,4% față de 2023), se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (excluzând SUV) către persoane fizice în Europa. 29% din totalul vânzărilor sunt reprezentate de versiunea cu motorizare hibridă.

Atractivitatea gamei Dacia este demonstrată și prin abilitatea sa de a câștiga noi clienți și de a-i fideliza pe cei existenți. În cursul anului trecut, la momentul achiziției unui model Dacia, 62,3% din clienții din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie nu deținuseră anterior un vehicul produs de Renault Group. Totodată, la momentul reînnoirii modelului Dacia deținut, 8 din 10 clienți aleg un vehicul din cadrul Renault Group (procentul de fidelizare fiind de 81,1%).

Ca o dovadă a dinamismului gamei Dacia, versiunile cele mai echipate sunt preferatele clienților în cazul modelelor lansate în 2024 (80% pentru Duster și 67% pentru Spring).

Perspective pentru 2025
În 2025, Dacia se angajează într-o fază strategică ambițioasă, cu câteva provocări majore.
Cu Bigster, Dacia abordează segmentul C-SUV cu o ofertă inedită, propunând toate echipamentele așteptate de clienții acestui segment la un preț fără concurență (de la 23.000 € la 29.500 € pe piața din România). Comenzile au fost deschise în Europa în data de 9 ianuarie, modelul urmând să fie disponibil în rețeaua comercială în primăvara anului 2025.
Dacia se va concentra, de asemenea, pe electrificarea gamei sale, oferind mai multe motoare hibride, rămânând totodată fidelă strategiei sale de a oferi vehicule simple și accesibile.

Prin angajamentul său față de Dakar și Campionatul Mondial de Rally Raid, marca va continua în 2025 să-și exprime atributele de robustețe și spiritul outdoor pe cel mai dificil teren de competiție.
„În 2024, Dacia și-a dovedit încă o dată capacitatea de a combina performanța, robustețea și accesibilitatea. Rezultatele noastre demonstrează încrederea tot mai mare a clienților în modelele noastre și confirmă pertinența strategiei noastre”. Denis Le Vot – Director General Dacia

Related posts