Cei de la Audi au schimbat abordarea. Nu vor mai miza doar pe electric, vor avea motare pe combustie. Modelele de înaltă performanță RS vor păstra, de asemenea, motoarele cu ardere internă.
Luni, 23 iunie, vor marca trei ani de când Audi s-a angajat să lanseze ultimele sale mașini pe benzină în 2025 și să treacă la vânzarea exclusivă de vehicule electrice începând cu 2026. La acea vreme, marca de lux a Grupului Volkswagen a promis, de asemenea, să înceteze producția de vehicule cu motoare cu ardere internă până în 2033. Deși a lăsat deschisă posibilitatea ca motoarele ICE să continue în China după acea dată, în funcție de cerere, se aștepta ca Audi să devină o marcă exclusiv electrică în toate celelalte regiuni. Acest lucru nu mai este valabil.
CEO-ul Gernot Döllner a declarat pentru revista Autocar că Audi va continua probabil să producă mașini pe benzină până în jurul anului 2035 și posibil chiar mai târziu. El a explicat că o lansare puternică de produse până în 2026 va oferi mărcii flexibilitatea de a continua să vândă vehicule ICE pentru cel puțin „încă șapte, opt, poate 10 ani”. Nu a exclus prelungirea producției după mijlocul deceniului următor, deși a subliniat că va depinde de cererea clienților:
„Atunci vom vedea cum se dezvoltă piețele noastre. Am decis deja să extindem producția dincolo de datele de încheiere comunicate în trecut.”
Anunțul anterior a fost făcut sub conducerea de atunci a CEO-ului Markus Duesmann. Gernot Döllner a preluat funcția în septembrie 2023. Deși Audi a fost forțată să întrerupă producția Q8 E-Tron și să închidă o fabrică din cauza vânzărilor slabe, celelalte vehicule electrice ale sale câștigă teren. În primul trimestru al anului, Audi a livrat cu 30,1% mai multe vehicule complet electrice comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Cererea pentru vehicule electrice a crescut la 46.371 de unități, deși BMW a aproape dublat acest număr, cu 86.449 de mașini electrice vândute în aceeași perioadă. Cu toate acestea, Audi a depășit Mercedes, care a livrat doar 40.706 vehicule electrice. Un nou model electric de bază, așteptat anul viitor în segmentul A3, ar trebui să contribuie la creșterea adoptării vehiculelor electrice datorită prețului său mai mic comparativ cu Q4 E-Tron.
Însă motoarele cu ardere internă nu vor dispărea prea curând. Noile modele precum A5, A6 și Q3, dezvăluit chiar ieri, vor rămâne probabil pe piață până în anii 2030. Majoritatea noilor modele vor beneficia, de asemenea, de derivate puternice cu insignele S și RS. Rămâne neclar ce va face Audi dacă Uniunea Europeană își va menține planul de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare cu ardere internă începând cu 2035. Compania ar putea elimina complet modelele ICE sau ar putea continua să le producă pentru piețele care nu sunt supuse reglementărilor draconice ale UE.
Toți producătorii auto europeni vor trebui să facă față acestei provocări și este puțin probabil să aștepte până la mijlocul anilor 2030 pentru a lua o decizie. Alegerile strategice de acest gen necesită termene lungi de pregătire din cauza implicațiilor lor pe termen lung. Mercedes, care a luat în considerare la un moment dat să treacă la producția exclusivă de vehicule electrice pe anumite piețe europene încă din 2030, și-a retras și ea acest obiectiv și intenționează să continue să ofere vehicule ICE până în următorul deceniu.
Dintre cele trei mari mărci germane de lux, doar BMW nu s-a angajat niciodată la o dată de eliminare treptată a motoarelor cu ardere internă. Compania a subliniat în mod constant alegerea consumatorului și a indicat infrastructura de încărcare încă deficitară. Audi și Mercedes avansează în plină forță cu electrificarea, dar acum recunosc că tranziția va dura mai mult decât se anticipase inițial și își ajustează strategiile în consecință.