Alarmă în UE: Reglementatorii europeni avertizează că șoferii mor blocați în mașini din cauza mânerelor electrice ale ușilor

Da mai departe!

O dezbatere din ce în ce mai intensă privind siguranța mânerelor electrice ale ușilor auto a atins un nou nivel de urgență în Europa. Autoritățile de reglementare din UE solicită schimbări imediate de design după ce multiple accidente grave și incendii au lăsat ocupanții blocați în vehicule, punând sub semnul întrebării siguranța unor producători precum Tesla.

Reglementatorii europeni, în frunte cu Agenția Olandeză pentru Vehicule (RDW) – autoritatea care inspectează și aprobă modelele Tesla vândute în Uniunea Europeană – insistă ca ușile să poată fi întotdeauna deschise în caz de urgență, atât de către pasageri, cât și de către echipele de salvare, chiar și în cazul unei pene de curent.

Nevoie urgentă de corectare

Problema nu este una teoretică, ci una de viață și de moarte. Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC) raportează că decese repetate au fost deja legate de această problemă, în special în cazul vehiculelor scufundate, în care fiecare secundă contează.

„Oamenii mor pentru că nu pot ieși din vehicule atunci când fiecare secundă contează,” a declarat Antonio Avenoso, director executiv ETSC. „Discuțiile din cadrul UNECE sunt binevenite, dar ritmul trebuie să fie urgent. Europa nu poate aștepta ani de zile în timp ce mii de mașini cu aceste sisteme rămân pe șosele. Rechemările ar trebui să fie pe masă, iar normele de siguranță trebuie actualizate rapid pentru a acoperi toate vehiculele cu uși electronice.”

Preocupările au fost amplificate după ce, luna trecută, trei ocupanți ai unui Tesla Model S și-au pierdut viața în Germania după ce mașina electrică a luat foc. Un martor ocular a încercat să îi salveze, dar nu a reușit să deschidă ușile blocate.

O problemă recunoscută la nivel mondial

Problema a fost recunoscută și la nivel global. Un grup de lucru subsidiar al Forumului Mondial pentru Armonizarea Reglementărilor Vehiculelor (UNECE) a discutat dificultatea de a deschide ușile cu acționare electrică în urma unui accident. Un expert german a subliniat că există o „nevoie urgentă de a asigura deschiderea sigură a ușilor după un accident.”

În plus, Coreea, Germania și Olanda au tras semnale de alarmă. Chiar și în China, moartea recentă a unui șofer de Xiaomi SU7, unde martorii nu au putut deschide ușile, a determinat autoritățile locale să elaboreze deja noi reguli care ar putea interzice utilizarea acestor tipuri de mânere.

Autoritățile europene, inclusiv RDW, insistă că, acolo unde reglementările actuale sunt insuficiente din cauza introducerii noilor concepte de uși, problema trebuie abordată imediat în comitetele relevante pentru a forța producătorii să prioritizeze siguranța ocupanților și a salvatorilor.

Related posts