Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi din luna mai arată cel mai mare declin dintre statele continentului în România. Reculul vine pe fondul creșterii pieței europene, dar și așteptărilor legate de programjul Rabla.
Conform raportului Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme noi s-au majorat în luna mai, la nivelul continentului, cu 1,9% până la 1.113.194 unități. În același timp, în România, piața a înregistrat un recul cu nu mai puțin de 32,7%, cel mai pronunțat dintre toate țările din Uniunea Europeană, marea Britanie și statele EFTA.
ACEA notează că în România au fost înmatriculate în mai 2025 doar 10.521 de autoturisme noi, dintre care 472 au fost electrice (-42,7%), 5.371 au fost hibride (+2,5%), 2.485 au fost vehicule alimentate cu benzină (-56,5%), și 1.89 au fost diesel (-51%).
Pe lângă scăderea drastică din mai, piața auto din România a înregistrat un declin pronunțat și la nivelul perioadei ianuarie – mai 2025. Astfel, în timp ce pe piața întregului continent au fost înmatriculate 5.572.458 de mașini noi, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 0,1%, în România au intrat în circulație 54.209 de unități, în scădere cu 12,8%.
În primele cinci luni din acest an scăderi mai pronunțate sunt vizibile doar în Estonia (-44,9%) și Malta (-23,7%).
Cu un program Rabla amânat mai multe luni și, ulterior, suspendat, piața auto din România are doar șansa unei reluări a acestuia pentru ca vânzările să crească din nou.