Producția auto britanică, la cel mai mic nivel din 1980

Da mai departe!

Numărul de mașini care au ieșit de pe liniile de producție britanice a scăzut cu aproape o treime în noiembrie, ajungând la cel mai scăzut nivel pentru o lună din 1980, pe fondul perturbărilor din industrie și a cererii scăzute din partea consumatorilor, potrivit The Times. Vehiculele electrice sunt cele mai afectate.

Un total de 64.216 unități au fost fabricate în această lună, cu 27.711 mai puține decât în noiembrie 2023, în a noua lună consecutivă de declin, potrivit Society of Motor Manufacturers and Traders (Societatea fabricanților și comercianților de automobile, SMMT), scrie RFI.

Dintre acestea, puțin sub o treime (19.165) au fost vehicule electrice sau hibride cu baterii, reprezentând o scădere de 45,5% față de anul precedent.

În general, aceasta a fost cea mai slabă performanță din noiembrie 1980, când au fost produse 62.728 de unități: o perioadă de conflicte industriale în care Ford era lider, cu Escort Mk3, Sierra și Cortina printre cele mai vândute modele.

SMMT, organismul comercial al industriei, a declarat că producția pentru piața internă a scăzut cu mai mult de jumătate, în timp ce producția pentru export a scăzut cu 21,3 %. Producția totală pentru acest an se ridică acum la 734.500, cu 108.790 mai puțin decât în același moment în 2023 și aproximativ jumătate din volumele din 2019.

„În timp ce un declin era de așteptat, având în vedere schimbările extensive în curs de desfășurare în multe fabrici, producția este sub presiune acasă și în străinătate, cu miliarde de lire sterline angajate în noi tehnologii, noi modele și noi instrumente de producție.” a declarat Mike Hawes, director executiv al SMMT.

Vehicule cu emisie zero

Aceste date sumbre vin în contextul în care Stellantis, proprietarul Vauxhall, intenționează să închidă fabrica de producere a camionetelor din Luton, punând în pericol până la 1.100 de locuri de muncă.

Având în vedere că piața internă a vehiculelor electrice nu crește atât de repede pe cât se aștepta, guvernul britanic trebuie să acționeze rapid prin introducerea de stimulente pentru consumatorii privați, prin stimularea implementării infrastructurii și prin urmărirea rapidă a unei strategii industriale și comerciale care să ofere condiții competitive.

Stellantis a dat vina pentru închiderea fabricii pe mandatul guvernului, conform căruia producătorii se vor confrunta cu amenzi drastice dacă nu îndeplinesc obiectivele anuale privind proporția de vehicule cu emisii zero pe care le vând.

Jonathan Reynolds, ministrul afacerilor, a declarat luna trecută parlamentarilor că intenționează să revizuiască mandatul în urma reacțiilor negative din partea întregii industrii, urmând ca următorii pași să fie prezentați în ianuarie.

„Având în vedere că piața internă a vehiculelor electrice nu crește atât de repede pe cât se aștepta, guvernul britanic trebuie să acționeze rapid prin introducerea de stimulente pentru consumatorii privați, prin stimularea implementării infrastructurii și prin urmărirea rapidă a unei strategii industriale și comerciale care să ofere condiții competitive.” a declarat SMMT.

„Cel mai urgent, cu toate acestea, trebuie să își publice consultarea cu privire la modificările aduse regulamentului privind mandatul ZEV (vehicul cu emisie Zero, n.r.), deoarece legătura dintre o piață locală vibrantă și o producție locală sănătoasă este una esențială.”

Related posts