Ford este deschis la investiţii producătorilor auto şi altor firme în divizia sa de vehicule autonome, a afirmat joi, pentru Reuters, directorul general Jim Hackett, care însă a atras atenţia că extinderea parteneriatului cu grupul german Volkswagen AG este ”un dans delicat”.
Consiliul de Supervizare al Volkswagen se va reuni joi pentru a revizui planul strategic pe zece ani iniţiat de directorul general Herbert Diess. Planul ar putea prevedea şi extinderea alianţelor cu firmele rivale pentru a reduce costurile dezvoltării vehiculelor electrice şi autonome, dar şi pentru alte tipuri de maşini.
Ford şi VW au recunoscut că poartă negocieri.
Miercuri, Hackett a apreciat că parteneriatul anunţat anterior de a împărţi costurile dezvoltării vehiculelor comerciale „se desfăşoară mai bine decât am crezut”.
„Am avut cu Herbert o discuţie extrem de importantă” privind vehiculele comerciale, a spus şeful Ford, avertizând că o colaborare pe alte segmente, cum ar fi vehiculele electrice sau consolidarea în America Latină, va trebui făcută cu mare atenţie şi încă nu s-a adoptat niciun acord cuprinzător.
„Concurăm de asemenea pe multe domenii”, a declarat Hackett.
Recent, Ford a anunţat formarea unei divizii separate dedicată vehiculelor autonome, unde va investi patru miliarde de dolari până în 2023.
De asemenea, compania va căuta investitori din afară pentru nou formata divizie Ford Autonomous Vehicles LLC, care va fi condusă de vicepreşedintele Sherif Marakby şi va avea sediul în noul campus Corktown din Detroit. În noua entitate va fi inclus şi Argo AI, partenerul din Pittsburgh al Ford pentru dezvoltarea vehiculelor autonome.
Ford vrea să lanseze în 2021 un vehicul comercial autonom.
Producătorii auto din întreaga lume negociază alianţe pentru a împărţi costurile legate de dezvoltarea de vehicule autonome şi electrice. De exemplu, luna acesta, grupul nipon Honda Motor a anunţat că va investi 2,75 miliarde dolari şi va prelua o participaţie la Cruise Automation, divizia gigantului american General Motors Co care se ocupă de dezvoltarea de vehicule autonome.
Volkswagen şi Ford sunt presaţi să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW. Recent, directorul financiar de la Volkswagen, Frank Witter, a declarat că producătorul german este deschis la ideea de a încheia alianţe cu alte companii, în special în domeniul automobilelor autonome.
Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa. De asemenea, în luna iulie a acestui an, Ford a creat o divizie separată, cu o valoare de 4 miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.
Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.