Google a demarat un program prin care organizatorii de evenimente vor obţine promovare şi, în acelaşi timp, vor ajuta utilizatorii să găsească cea mai bună rută ocolitoare.
Poate că nu se întâmplă extrem de des, dar atunci când se întâmplă ca traseul ales să treacă printr-o zonă în care are loc un anumit eveniment, timpul pierdut şi nervii sunt inevitabili. Waze vrea să-şi scutească utilizatorii de acest calvar şi motivează companiile implicate în organizarea evenimentelor să contribuie cu informaţii şi rute ocolitoare.
Noul program iniţat de Google se numeşte Waze Global Event Partner. Pentru început, pe lista partenerilor s-au înscris o serie de companii din Statele Unite, precum Levy Restaurants sau cluburile sportive Atlanta Falcons şi Washington Redskins.
Companiile care se vor înscrie în acest program vor putea adăuga în cadrul hărţilor Waze locul de desfăşurare şi alte informaţii despre evenimentul organizat, indicând totodată utilizatorilor care urmează să traverseze zona pe unde ar fi bine să meargă cu maşina pentru a pierde cât mai puţin timp.
În schimbul acestei contribuţii, organizatorii îşi vor putea promova evenimentele în cadrul aplicaţiei. Un astfel de eveniment nu doar că va fi afişat pe hartă, dar va beneficia şi de notificări prin care utilizatorii care trec prin apropiere vor fi înştiinţaţi.
Astfel, şoferii aflaţi în trecere pot participa la eveniment, dacă au timp şi chef, sau pot alege cea mai rapidă rută ocolitoare sugerată de aplicaţie.
Spre exemplu, un şofer care urmează să treacă prin zona Arenei Naţionale când joacă echipa naţională de fotbal, va fi avertizat atunci când este organizat un meci, iar circulaţia este restricţionată în zonă, dacă organizatorul, Federaţia Română de Fotbal, s-a înscris în programul Waze Global Event Partner şi a făcut modificările necesare în cadrul aplicaţiei. Partenerii înscrişi în acest program vor avea la dispoziţie mai multe instrumente în cadrul aplicaţiei, precum Waze Closure Tool, pentru a face modificările necesare.
Google nu urmăreşte monetizarea acestui serviciu, cel puţin deocamdată. Scopul companiei este adăugarea unei facilităţi utile, iar modalitatea aleasă este una ingenioasă şi, totodată, motivantă pentru companiile care doresc să-şi promoveze evenimentele în cadrul aplicaţiei Waze.
Va mai dura, probabil, până când programul celor de la Google va ajunge în România şi va atrage suficienţi parteneri pentru a deveni relevant.
Waze are peste 65 de milioane de utilizatori activi lunari şi este disponibilă atât pe Android, cât şi pe iOS.