Grupul auto Volkswagen va diferenția mai mult cele trei mărci de masă din portofoliul său (VW, Skoda și Seat), pentru a reduce suprapunerile și a calma tensiunile interne, a declarat joi directorul general Matthias Mueller, transmite Reuters.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial și european, vrea să devină mai eficient pentru a putea finanța tranziția la vehiculele electrice în urma scandalului Dieselgate.
Matthias Mueller a informat că boardul executiv a fixat noi obiective pentru mărcile sale de masă pe baza celor 14 grupuri de clienți de pe piața europeană. „Principala provocare este să atingem o acoperire perfectă a pieței cu teritorii clare pentru mărci…Trebuie să fim capabili să utilizăm mai bine sinergiile pe care le oferă alianța noastră unică de mărci”, a declarat Matthias Mueller, la o reuniune a aproximativ 400 de manageri organizată la Wolfsburg.
O serie de surse din interiorul VW au declarat săptămâna trecută pentru Reuters că managerii și sindicatele de la VW vor să reducă concurența care vine de la marca low-cost Skoda, prin mutarea unei părți din producție în Germania. În replică, Skoda și-a reafirmat angajamentul față de țara de origine, anunțând că intenționează să facă angajări în Cehia.
Poziționarea mărcilor noastre este „un subiect emoțional care recent a făcut valuri” a recunoscut Mueller. „Desigur, uneori este foarte dificil să realizeze un echilibru între diferite interese” a adăugat șeful de la Volkswagen.
Separat, Matthias Mueller a informat că grupul Volkswagen se așteaptă să realizeze economii semnificative cu costurile de dezvoltare la mărcile sale premium Audi și Porsche prin nouă lor platformă comună de producție pentru vehiculele electrice.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.