Industria auto se așteaptă la 3-4 luni de producție afectată din cauza crizei microconductorilor, iar producătorii încearcă să își optimizeze fluxul de producție, ghidând resursele către modelele cu cererea cea mai ridicată. Dacia anunță oficial că se așteaptă la 3 zile în care uzinele de la Mioveni nu vor produce nimic din cauza acestei crize.
Dacia anunţă trei zile fără producţie la Mioveni din cauza lipsei microcipurilor, iar criza industriei auto europene s-ar putea prelungi şi în următoarele trei-patru luni, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În cazul Renault, francezii vor opri producţia în Franţa la o uzină, la cele două situri din Maroc – Tanger şi Casablanca şi în România, la Mioveni pentru câteva zile, conform Automotive News Europe.
„În cursul lunii februarie, Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 şi 12 februarie, iar la Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în data de 8 februarie.
Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, au spus reprezentanţii din cadrul Direcţiei Comunicare Groupe Renault România.
În condiţiile în care uzina produce în medie 1.300 de maşini pe zi, trei zile de producţie înseamnă pierderi de 4.000 de unităţi, cu o valoare de piaţă de circa 60 milioane de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro.
La nivel mondial constructorii auto sunt afectaţi de lipsa de semiconductori.
Cipurile sunt utilizate în managementul motorului sau sistemele de asistenţă la condus, componente care vin din Asia şi în special din Taiwan.