Noul Renault Talisman a venit în sfârșit la testele AutoReport.ro. Frumosul sedan francez a venit să țină pe piața din Europa loc atât sedanului mediul Laguna, cât și lui Latitude.
Deși Latitude a avut o durată scurtă de viață pe piața europeană, a dat semnalul rafinării Renault în acest segment. Acum Talisman vine să confirme acest trend fiind foarte apropiat atât de partea superioară a concurenței, cât și de zona premium.
Cu un design cu linii robuste, dar elegante, ce emană o personalitate puternică, noul model adaugă stilului clasic, ADN-ul Renault. Partea față a noului Talisman, deja a fost împrumutată în alte forme de Megane și viitorul Koleos.
Sub capotă, cei de la Renault au pus unul dintre cele mai puternice motoare de 1.6 litri turbo pe benzină de pe piață. Această unitate livrează 200 de cai putere și un cuplu maxim de 260 Nm. Cuplat la o cutie EDC pe modelul de test, acest motor face ca Talisman să nu ducă lipsă de putere și, mai ales, îl face economic la drumurile lungi. Talisman nu este cel mai sportiv model Renault, deci dacă vă așteptați din partea lui să vireze ca un Megane RS, o să fiți dezamăgiți. Cu toate acestea, pe autostradă, mașina pare lipită de șosea și face rularea să pară confortabilă și foarte sigură.
Talisman vine cu mai multe moduri de rulare, pe care Renault le grupează în sistemul MultiSense. Preferatul nostru este modul confort, mai ales că în România nu avem cele mai bune drumuri, iar suspensiile de pe acest sedan oferă o rulare foarte confortabilă.
Interiorul este spațios si confortabil pentru toți pasagerii, iar portbagajul oferă un volum impresionant. Renault Talisman are o tabletă multimedia conectată Renault R-Link 2 de 7 inch (format landscape). R-Link 2 controlează pe lângă funcțiile clasice de navigație, audio și climatizare și pe cele de asistență la condus, senzori de parcare față/ spate, , sistem de închidere și demaraj „mâini libere” tip „Full Magic”.
Lista de sisteme de siguranță activă de pe noul Talisman este foarte bogată și include: Cruise Control adaptiv la avertizare la părăsirea benzii, frânare automată, monitorizarea constantă a unghiului mort și faruri adaptive. Pachetul Active Emergency Braking System fiind activ doar la peste 30 de kilometri pe oră. Este util în oraș, dar nu și la vitezele mici din centrele rezidențiale.
Renault Talisman 1.6 TCe EDC
– 0-100 km/h: 7,6 secunde
– Viteza maximă: 237 km/h
– L/l/î: 4.848/1.869/1.463
– Masă proprie: 1.430 kg
– Volum portbagaj (l): 515
– Cilindree (cmc): 1.598
– Putere (CP): 200 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 260 la 2.000 rpm
– Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte