Suzuki Vitara – hibridizare full

Da mai departe!

Suzuki Vitara a venit la testele AutoReport.ro într-o nouă variantă, de data aceasta un full hybrid. Modelul a fost testat pe distanța București – Ploiești și prin împrejurimi.
Vitara este un nume greu în istoria auto, fiind un model cu peste 30 de ani de existență. Actualul model, are un design modern și este rotunjit ca să facă față concurenței SUV-urilor contemporane. Ultimul facelift al acestui model a surenit în 2018… Asta pe exterior. Pe sub caroserie, faceliftul este acesta: versiunea FHEV, adica FULL Hybrid EV.
Sub capotă avem un nou motor pe benzină de 1,5 litri, în locul motorului boosterjet mild hybrid de 1,4 litri existent în gamă. Modelul garantează o economie de combustibil mai mare, iar Vitara complet hibrid va trece automat de la conducerea EV (zero emisii) la cea hibridă pentru o economie de combustibil atât de necesară la prețurile de acum. Un motor electric puternic și foarte eficient de 24 kW (unitate generatoare cu motor sau MGU) permite Vitara să pornească și să accelereze fără probleme. Pe lângă actualizarea motorului, Suzuki a îmbunătățit și transmisia. Noua transmisie Auto Gear Shift (AGS) va apărea pe toată gama și atât în ​​modelele cu 2 și 4 roți. Transmisia AGS va schimba automat treptele și acționează ambreiajul, oferind experiența de conducere foarte bună. Modelul de test are tracțiune integrală. Comportamentul acestuia este unul foarte bun și pe teren accidentat.
Din punct de vedere al dinamicii, comportamentul este unul bun, dar lasă loc de îmbunătățiri pentru următoarea generație. Vitara nu este suficient de rapidă pe cât v-ați dori, dar este o mașină care consumă puțin, una dintre cele mai economice din clasa sa.
În interior, Vitara rămâne o mașină spațioasă, dar spartană din punct de vedere al designului. Bordul rămâne o zonă a materialelor dure pe Vitara. Ecranul sistemului de infotainment de 7 inch contrastează cu butoanele care ies din instrumentarul de bord de la care se accesează computerul care afișează diverse detalii despre drum. Cu toate acestea, avem de-a face cu un model care stă foarte bine din punct de vedere al tehnologiei, mai ales în ceea ce privește sistemele de siguranță.
Printre dotările de siguranță disponibile pe modelul de test am regăsit: sistemul radar pentru asistența la frânare, sistemul cruise control adaptiv, lane assist și blind spot assist.

Suzuki Vitara 1.5 DualJet FHEV Allgrip
0-100 km/h: 13,5 secunde
Viteza maximă: 180 km/h
L/l/î: 4.175/1.775/1.610
Masă proprie: 1.315 kg
Volum portbagaj (l): 289
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.462
Putere (CP/rpm): 102 la 6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm): 138 la 4.000
Motor electric: 33 CP
Cuplu: 60 Nm
Putere (CP): 116 combinată
Consum mediu: 5,9litri/100 km
Transmisie automată AGS

Related posts