Solterra este aventura lui Subaru în segmentul electric. Modelul dezvoltat împreună cu Toyota a sosit cu întârziere la testele Autoreport.ro Producătorii mai mici au probleme odată cu trecerea la mobilitatea electrică, iar în ajutorul Subaru a sărit Toyota.
Toyota deţine o cincime din Subaru şi o participaţie de 5% la Mazda Motor, care intenţionează să lanseze 13 vehicule electrice până în 2025, inclusiv hibride şi BEV-uri care vor încorpora tehnologia Toyota.
Solterra a fost lansat în 2021 și împarte platforma cu o Toyota aproape identică. Prin acest model, putem spune că Subaru a încercat marea cu degetul în segmentul electricelor, în timp ce producători mai mari precum VW se îneacă în valul electricelor.
Designul este unul futurist, aproape identic cu cel al geamănului de la Toyota.
Pentru a păstra lucrurile simple, Solterra are doar 2 niveluri de echipare și versiune cu tracțiune integrală. Noi am testat echiparea de top cu AWD, denumită 4E-xperience. .
Cu 218 CP, modelul nu este cea mai rapidă și impresionantă electrică, dar e suficient de rapidă pentru utilizarea de zi cu zi.
La rulare este destul de confortabilă. Manevrabilitatea este una bună.
Și în interior, Solterra este aproape identic cu bZ4X. Ecranul de 12,3 inch este intuitiv și suplimentat de o suită de butoane, iar orientarea coloanei volanului spre șofer sporește ergonomia.
Subaru vine cu tracțiune integrală, două motoare electrice și sistemul de tracțiune X-Mode ce permite celui de la volan să aleagă dintre o serie de moduri de rulare în funcție de condițiile de drum. Pe modelul testat avem și EyeSight, pachetul de sisteme de asistență active care completează perfect șoferul în drumurile sale.