Constructorul franco-italian Stellantis și compania belgiană Galloo au anunțat un parteneriat destinat reciclării, reutilizării și refabricării componentelor mașinilor electrice, inclusiv a bateriilor. Trei unități de reciclare vor fi construite, în Franța, Belgia și Luxemburg, în prima fază. Componentele mașinilor electrice scoase din uz, construite de mărcile grupului Stellantis, vor fi reciclate și, dacă va fi cazul, reutilizate, după procesarea lor în facilități special destinate.
Compania de tip joint-venture constituită între Stellantis și Galloo va avea ca scop exact acest lucru, iar activitatea va începe chiar din acest an, în trei țări diferite, Franța, Belgia și Luxemburg, însă se urmărește extinderea activitiăților și în alte țări din Europa. Procedurile anunțate de cele două companii presupun ca proprietarul unui automobil electric care dorește să-l scoată din uz să aducă mașina la unul din centrele deschise și să o predea. Explicațiile nu vorbesc despre o plată sau o vânzare, ci doar despre un serviciu de tip „take back”. Anunțul vine după ce reprezentanții Stellantis declaraseră că vor intensifica utilizarea de componente reciclate în vehiculele noi, ceea ce ar trebui să reducă costurile de producție, dar și presiunea din ce în ce mai mare pe industria de materii prime necesare pentru unele componente auto, Cei de la Stellantis au explicat că în acest proces de reciclare vor intra și bateriile, care reprezintă aproape jumătate din prețul unui automobil electrice, dar până când acestea vor ajunge să fie predate pentru reciclare, procedurile vor fi aplicate și mașinilor cu combustie.
Pe lângă beneficiile industriale și cele de imagine, legate de responsabilitatea socială a Stellantis referitor la lanțurile de materii prime și de protecția mediului, constructorul a declarat că și-a propus să genereze venituri de circa 2 miliarde de euro în următorii șapte ani, din aceste activități de reciclare. Partenerii Stellantis, Galloo, sunt o companie specializată în reciclare, de tipul REMAT, fiind înființată în Belgia în 1939. Și Renault și-a înființat în cadrul complexului industrial din Flins, unde sunt produse mașinile electrice, divizia de reciclare și reutilizare a componentelor, numită Refactory. Compania care deține și marca Dacia și-a bugetat venituri de un miliard din aceste activități, până în 2030.