Pentru prima dată, un pickup coreean ajunge la testele Autoreport.ro. Ssang Yong Musso Grand ne-a însoțit pentru un test de 300 de kilometri în București și Ilfov, având de înfruntat, asfalt, gropi și macadam.
Musso Grand are un dezavantaj, dar și un avantaj, de partea sa. Dezavantajul este că segmentul de pickup-uri din Europa va fi decimat de reglementările de emisii, iar avantajul este că concurența sa s-a subțiat de tot. Pe piață mai sunt doar 2 pickup-uri japoneze și unul americană-german care împarte platforme de până și clienții nu mai știu dacă Ford-ul este un VW cu rebadge sau VW-ului este un Ford cu altă siglă.
În incertitudinile pieței auto din UE, coreeanul Ssang Yong are o certitudine: este un pickup al unei mărci cu ADN și renume asiatic.
Designul pickup-ului inspiră robustețe, e ceea ce mulți dintre concurenții lui Musso au pierdut. Partea față este dominată grila de radiator cu o bară cromată orizontală, iar blocurile optice au aspect modern, DLR-urile fiind de tip LED. Liniile dinamice care pornesc de la grilă și continuă pe capota motorului și pe părțile laterale subliniază, împreună cu fața musculoasă, designul atractiv al Musso. Spatele caracteristic de pick-up reia în liniile sale forma marcantă a părții frontale, realizând astfel o imagine de ansamblu armonioasă.
Musso Grand este cel mai impunător pickup de pe piață, având o lungime de peste 5 metri, iar înălțimea accesului în interior fiind una apreciabilă.
Odată urcat înăuntru, șoferul găsește un post ergonomic, coloana de direcție este reglabilă în înălțime și în adâncime, putând fi adaptat la înălțimea oricărui utilizator. Butoanele integrate în volan oferă acces direct la sistemul de infotainment și de navigație, precum și la sistemul tempomat. În cabina modelului testat puteau călători 5 persoane, fără inconveniențele obișnuite unui pickup pe partea spate (bancheta prea dreaptă și imobilă).
Tabloul de bord include vitezometru și turometru analogice, dar între ele există un display de 7 inchi pe care poți afișa cam orice dorești, cu ajutorul comenzilor de pe volan. Ecranul central, de 9,2 inchi, are o rezoluție bună, reacționează rapid la comenzile tactile și include conectivitate completă, fiind disponibile atât Android Auto, cât și CarPlay. Tot acest display afișează și imaginile celor patru camere video exterioare, pentru vedere la 360 de grade.
Surpriza adevărată este la nivelul materialelor din interior, Ssang Yong a uitat că a construit un pickup și a pus pe această versiune de echipare materiale premium, dar și o combinație interesantă de culori.
Suficient despre relaxare și să trecem la lucru: bena este căptușită cu un înveliș stabil din material plastic. Ea este prevăzută cu ochi de amarare în fiecare colț și o priză de 12 volți în apropierea hayonului.
Sub capotă, utilitara primește un motor diesel puternic de 2,2 litri, care produce în jur de 202 CP, iar cuplum maxim de 441 Nm este impresionant. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte furnizată de AISIN. În această configurație, pickup-ul este destul de economic, deși este o mașină de dimensiuni mari. Pe asfalt, cât și pe teren accidentat am constatat că nu duce lipsă de putere și are și un comportament dinamic bun.
Printre sistemele de siguranță standard întâlnim: lane departure warning și autonomous emergency braking.Un nou sistem introdus odată cu acest facelift este trailer sway control (TCS), pentru momentele în care Grand Musso duce după el o remorcă. La parcare ajută un sistem de de senzori si de camere cu vedere 360 de grade.