smart ForFour – schimbare totală

Da mai departe!

AutoReport.ro a pus pentru prima dată mâna pe un smart din noua generație. Primul model testat de noi are 4 locuri și l-am folosit la un drum pe DN1 până la Castelul Cantacuzino pentru a participa la un festival de muzică electronică.


Trebuie să precizăm încă din start că noul smart ForFour este bazat pe o platformă provenită de la Renault, împărțind destul de multe componente cu noua generație Renault Twingo. La început, credeam că vom găsi o mașină identică cu supermini-ul francez, dar pe parcursul testului am constatat că smart-ul este o variantă mai cu pretenții a acestuia.
Încă de la apariția acestui model, multe voci au spus că odată cu noua generație au dispărut și valorile smart ca și model de mobilitate urbană, dar noi le-am regăsit la acest micuț model care are un design destul de plăcut.
Acum lookul modelelor ForTwo și ForFour este în mare măsură identic. Ambele sunt acum asemănătoare cu Renault Twingo, modelele fiind construite în urma unui parteneriat între Daimler cu Alianța Renault-Nissan.
Modelul smart folosește o arhitectură cu motor și transmisie spate dezvoltată în colaborare cu Renault. Până și modelele ies toate de pe aceeași linie de asamblare din Slovacia.
Modelul de test este echipat cu un motor de 999 cmc care produce 90 CP. Acest motor este suficient de puternic pentru oraș, iar combinația cu transmisia automată cu padele face smart-ul ForFour una dintre cele mai ușor de condus mașini de pe drumurile urbane.
Pe drum mașina stă destul de bine, dar nu trebuie exagerat cu viteza sau cu luarea prea bruscă a virajelor. Cutia de viteze automată poate incomoda pe cineva care nu este obișnuit cu automate sau chiar CVT-uri… noi am reușit să scoatem de la această cutie ce am vrut, se pare că se adaptează la apăsările de accelerație și înțelege ce vrem de la ea.
În interior au loc 4 persoane, dar spațiul pentru bagaje este destul de limitat. Designul interior este interesant, pentru acesta au fost concepute scheme de câte două culori. Materialele sunt destul de bune, dar puțin cam tari.
În echiparea de bază, mașina de oraş vin cu un pachet destul de atrăgător, fiind dotată cu lumini de zi cu LED, ESP cu funcţie de stabilizare a oscilaţiilor cauzate de vânt, cruise control cu limitator şi geamuri electrice faţă.

smart Forfour 0.9 Auto

0-100 km/h: 11,2 secunde
Viteza maximă: 220 km/h
L/l/î: 3.490/1.660/1.550
Masă proprie: 1.163 kg
Volum portbagaj (l): 185
Cilindree (cmc): 898
Putere (CP): 90 la 5.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 135 la 2.500 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată

Related posts