Seat Leon FR facelift – keyword economie

Da mai departe!

Seat LEON FR facelift a sosit din nou la testele AutoReport.ro. Am profitat de această ocazie pentru a face un test de consum pe ruta București-Alexandria.

Compacta spaniolă SEAT Leon a primit un facelift discret de curând. Modificările estetice sunt minore, dar sunt acompaniate de noi tehnologii.
La exteriorul noului SEAT Leon facelift regăsim barele față/spate ușor redesenate și grila radiatorului modificată ca și textură și puțin mai lată. Farurile cu LED au primit la rândul lor un upgrade, performând și mai bine în condiții de vizibilitate precară, în timp ce stopurile folosesc la rândul lor tehnologia LED, în toate elementele optice ce le compun. De asemenea, semnalizatoarele sunt încadrate în luminile de zi de tip LED. Elementele cromate sunt și ele la loc de cinste pe Leon. În rest, compacta a rămas cu același design agresiv care ne amintește de liniile suratei premium Audi. Echiparea FR aduce elemente vizuale care fac mașina să ne ducă și mai departe cu ideea că avem de-a face cu o sportivă.
Sub capotă se află un motor TSI de 1,4 litri, pe benzină care produce 150 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală destul de bine etajată. Chiar și cu acest motor, Seat Leon are un pronunțat caracter sportiv. Mașina este bazată pe o platformă destul de bună din acest punct de vedere, MQB de la grupul Volkswagen. Direcția este destul de precisă, dar gropile trebuiau abordate cu atenție, deoarece suspensia fiind mai sport denivelările se simt mai ușor, iar jantele mari trebuiau protejate. În curbe, mașina stă destul de bine, iar pe asfalt, chiar și pe autostradă, nu duce lipsă de putere.
La fel ca și la mașina precedentă, șoferii pot alege între trei tipuri de conducere: Eco, Normal și Sport. Cei mai pretențioși pot personaliza setările motorului și suspensiei prin intemediul unui mod individual.
Noi am condus în principal în modul eco, ceea ce pe durata testului ne-a adus un consum foarte mic, mai ales dacă avem în vedere că sub capotă era un motor turbo, pe benzină.
La interior modificările sunt la fel de discrete, fiind de menționat adăugarea frânei de mână・electrohidraulice, comandate din buton, posibilitatea configurării cu un sistem de tip keyless entry sau cu un nou ecran de 8 inch pe care se afișează・informațiile sistemului de infotainment. Atmosfera de la interior este completată・de un sistem de lumini ambientale care pot fi modificate ca și nuanț・dar și ca intensitate. Poate că cea mai importat・noutate este conectivitatea Full Link cu telefonul mobil (prin intermediul Mirror Link, Android Auto, Apple CarPlay). Pe tunelul central și pe consol・au apărut modificări: un buton de activare electronic・a frânei de mână・Câteva butoane de pe panoul central au fost înlocuite de unele tactile, disponibile pentru a fi activate din sistemul multimedia. Acum, doar trei butoane mai sunt vizibile lângã display, în stânga acestuia: butonul home, cel pentru conectarea telefoanelor mobile la sistem și tasta de volum pentru sistemul audio.
Postul de conducere este unul destul de confortabil, scaunele față au susținere laterală foarte bună, iar bordul este destul de simplu, dar și foarte ergonomic. În Seat Leon 4 persoane adulte au destul loc, iar portbagajul este suficient de încăpător încât să folosiți mașina și în vacanțe.
Antifonarea este și ea una foarte bună, zgomotul vântului abia poate fi perceput chiar și la viteze de autostradă. Motorul pe benzină este unul dintre cele mai silențioase din gamă.
Din punct de vedere al siguranței, Leon este dotat cu 7 airbag-uri (două frontale, două laterale, două de tip cortină și unul pentru genunchi montat în dreptul șoferului). Sistemul electronic de control al stabilității beneficiază de un diferențial electronic XDS.
Seat Leon FR este dotat cu cele mai moderne sisteme de siguranță activă. Avem Cruise control, Blind spot warning (un sistem care avertizează la intenția de schimbare a benzii de rulare dacă banda pe care vrei să virezi este ocupată), dar și senzori de parcare față și spate.

Seat Leon facelift FR 1.4 TSI
– 0-100 km/h: 8 secunde
– Viteza maximă: 215 km/h
– L/l/î: 4.236/1.816/1.444
– Masă proprie: 1.241 kg
– Volum portbagaj (l): 380
– Cilindree (cmc): 1.395
– Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 5,5 l/100 km (extraurban)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts