Salonul auto de la Munchen este de fapt un salon de mobilitate și va încerca să afişeze o imagine mai prietenoasă mediului

Da mai departe!

Cel mai mare salon auto din Germania, care are loc la Munchen în această săptămână, este cel mai mare eveniment internaţional din industria auto care are loc de la declanşarea pandemiei de Covid-19, iar tema sa se referă la mobilitate în general, de la biciclete, scutere electrice şi până la maşini. Chiar numele #IAAMobility subliniază acest lucru, faptul că autoturismele au fost înlocuite treptat de soluțiile de mobilitate.

„Motoare prietenoase mediului, conectivitatea digitală a transporturilor – despre asta este vorba în acest târg”, a declarat săptămâna trecută Hildegard Müller, preşedintele asociaţiei industriale VDA, care organizează evenimentul bianual.

”Suntem ghidaţi de obiectivul protejării climei”, a mai spus acesta.

Evenimentul, care anul acesta a fost mutat de la Frankfurt la Munchen şi are ca temă ”Mobilitatea viitorului”, este departe de formatul său obişnuit care prezintă cele mai mari şi mai puternice maşini de pe piaţă.

Pandemia şi îngrijorarea tot mai mare cu privire la schimbările climatice au aruncat o umbră incomodă asupra evenimentului, aflat deja sub presiunea scăderii numărului de participanţi în anii precedenţi, de la 930.000 în 2015 la doar 560.000 în 2019.

Într-adevăr, mulţi producători auto importanţi au decis să nu se prezinte: Toyota, Land Rover Jaguar, Stellantis, inclusiv marca sa germană Opel, şi Ferrari, pentru a numi doar câteva mărci.

Cu toate acestea, în timp ce muncitorii din construcţii au lucrat duminică pentru a ridica spaţiile expoziţionale rămase înainte de deschiderea oficială de marţi, maşinile au rămas în mod clar caracteristica dominantă.

Un cort singuratic pentru biciclete electronice CANYON a fost în mod clar depăşit ca număr de standurile mult mai mari şi mai strălucitoare ale Mercedes-Benz, Audi, MINI şi altele.

Activiştii şi grupurile ecologiste au subliniat, de asemenea, că, în pofida discuţiilor despre mobilitate şi transport diversificat, producătorii de automobile câştigă în continuare marea majoritate a banilor din vânzările de SUV-uri care funcţionează cu combustibili fosili.

Adăugarea ”mobilităţii” la numele evenimentului şi împingerea modelelor lor electronice în prim-plan nu vor avea efect atâta timp cât vor continua să vândă în principal motoare cu ardere internă,” a spus Marion Tiemann, expert în transporturi la Greenpeace în Germania.

Organizaţia activistă Sand im Getriebe (”Nisip în angrenaje”), care a distrus 40 de vehicule de lux la o reprezentanţă lângă Frankfurt înainte de ultimul salon auto german din 2019, a promis o ”neascultare civilă în masă” la evenimentul din acest an.

Related posts