Grupul auto francez Renault SA va continua cu planurile sale care vizează separarea activităţilor din domeniul vehiculelor electrice de cele din domeniul motoarelor pe combustie, chiar şi fără partenerii săi japonezi, a declarat vineri directorul general de la Renault, Luca de Meo.
La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include şi operaţiuni din România.
Acest planuri au făcut progrese după ce au fost demarate discuţiile cu sindicatele din Franţa precum şi discuţiile cu echipele manageriale ale partenerilor niponi Nissan Motor Co. şi Mitsubishi Motors Corp.
„Ei ştiu că trebuie să facem acest lucru, că o vom face şi că le-am deschis uşa pentru fiecare proiect. La final, decizia le aparţine dacă vor să ni se alăture dar trenul va pleca din staţie”, a spus vineri Luca de Meo într-un interviu pentru Bloomberg Television.
Luca de Meo a promis că va oferi, la toamnă, toate detaliile legate de planul de divizare a operaţiunilor, după ce vor fi finalizate discuţiile cu partenerii japonezi.
Directorul Renault a mai spus că sute de angajaţi lucrează la proiecte care merg dincolo de separarea activităţilor din domeniul vehiculelor electrice, adăugând că este posibil ca aceste proiecte să includă şi alţi parteneri. „Vorbim cu foarte mulţi oameni”, a spus Luca de Meo, adăugând că printre aceştia se numără potenţiali parteneri din industria auto dar şi din industria de tehnologie.
Declaraţiile lui Luca de Meo vin după ce Renault şi-a îmbunătăţit estimările cu privire la performanţele pe care le va înregistra pe ansamblul acestui an, în încercarea de a depăşi decizia costisitoare privind ieşirea de pe piaţa din Rusia.
Potrivit informaţiilor apărute anterior în presă, Renault intenţionează să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la divizia sa de vehicule electrice, care va avea sediul central în Franţa, va regrupa aproximativ 10.000 de angajaţi şi la care ar putea fi derulată o ofertă publică iniţială în a doua jumătate a anului 2023. În schimb, grupul francez ar urma să rămână doar un acţionar de referinţă, dar nu acţionar majoritar, la divizia sa de motoare pe combustie, care ar urma să regrupeze tot aproximativ 10.000 de angajaţi.
Oficial, Renault Group a informat că noua entitate, care ar putea să reunească activităţile sale din afara Franţei din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, va regrupa: Uzinele Mecanice de la Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina); Inginerie şi R&D: RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia) şi funcţiile suport legate de aceste activităţi.
Printre posibilii parteneri pentru divizia de motoare pe combustie, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a menţionat Nissan, alte grupuri din industria auto, precum şi investitori pe termen lung.
Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale – Renault – Dacia – LADA – Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170 000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.