Renault Kadjar facelift – modificări estetice și motrice

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Renault Kadjar revine la testele AutoReport.ro într-o variantă facelift și cu un nou motor pe benzină. Acest motor este economic, iar noi l-am testat prin București, dar și pe drumurile de pe litoral.

Cu Kadjar, Renault scrie un nou capitol în istoria sa. Pentru prima dată, francezii pătrund în postura de „capi de serie” și în segmente mai mari decât B-ul unde se descurcă atât de bine. Modelul este construit pe aceeași platformă cu fratele de concern, Qashqai. Acum, la facelift, modelul a primit modificări subtile de design. Bara și grila față au fost redesenate pentur a conferi Kadjar o personalitate mai puternică. Această personalitate este accentuată și de elementele cromate de pe grila calandru. De asemenea, zona proiectoarelor de ceață este mai proeminenă acum. Alte noutăți aduse de Kadjar facelift sunt farurile și proiectoarele de ceață full LED, dar și blocurile optice spate care sunt tot Full LED. În față, semnalizatorul a fost integrat în semnătura luminoasă.
Partea față este dominată de rombul imens al producătorului francez, iar părțile laterale au linii frumos conturate. Partea spate amintește, în schimb de noua gamă Nissan.
Sub capotă, Kadjar a primit noul star al Alianței, motorul 1.3 TCe pe benzină. Acest motor produce 159 CP și merge foarte bine acompaniat de cutia de viteze automată EDC. În această combinație Renault Kadjar se descurcă foarte bine în oraș, dar și pe autostrăzi, unde este foarte sprinten și economic.
Din punct de vedere dinamic mașina stă destul de bine pe asfalt, dar și în curbe. Suspensia este destul de confortabilă, iar direcția deși are un feedback mai artificial, este destul de precisă.
Plasat între modelele Captur și Koleos, Kadjar are suficient spațiu interior pentru 5 persoane. SUV-ul măsoară: 4,45 metri în lungime, 1,84 metri în lățime și 1,60 metri, în înălțime. Volumul de 472 litri al portbagajului poate fi extins până la 1.478 litri prin rabatarea banchetei.
Interiorul oferă materiale și finisaje destul de bune, dar încă sunt suprafețe unde ne-am dori un plastic mai moale. La bord este prezentă a doua generație a sistemului de infotainment R-link. Displayul multimedia a fost redesenat, iar ecranul de 7 inch este mai ușor de folosit. Interfața grafică este acum asemănătoare cu cea a unei tablete: iconițele pot fi mișcate prin atingere și tragere, iar textele se pot citi prin scroll și zoom. Acum sistemul integrează AndroidAuto și Apple Car Play.
La capitolul siguranță, Kadjar stă foarte bine, venind cu unele dintre cele mai noi sisteme disponibile pe piață. Astfel Kadjar te ajută la ajustarea vitezei, menținerea direcției, verificarea unghiurilor moarte sau schimbarea iluminării de drum în funcție de vehiculele din apropiere.

Renault Kadjar facelift TCe 159 EDC 4×2 X-Mod
0-100 km/h: 9,3 secunde
Viteza maximă: 210 km/oră
Cilindree (cmc): 1.332
Putere (CP): 159 la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm la 1.800 rpm
L/l/î: 4.489 / 1.836 / 1.613
Masă proprie: 1.381 kg
Volum portbagaj (l): 472
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts