Proiectul Sony Honda prinde contur sub forma mărcii AFEELA

Da mai departe!

Sony Honda Mobility Inc. (SHM) a anunțat la CES 2023 lansarea mărcii de „inovație în mobilitate” AFEELA și a prezentat primul prototip al acesteia. AFEELA va defini o „relație între oameni și mobilitate”,

Intenția grupului Sony de a intra pe piața mașinilor electrice a devenit sesizabilă încă din 2019, iar prezentarea la ediția din 2020 a Consumer Electronics Show (CES) a primelor detalii despre acum cunoscutul concept Vision-S a adus o așteptată confirmare a zvonurilor. Ulterior, tot la CES, dar în 2022, japonezii au prezentat prototipul Vision-S 02 a clarificat fără urmă de îndoială direcția urmărită de companie.

Pe 16 iunie 2022, atât Sony cât și Honda au anunțat semnarea unui parteneriat și crearea companiei Sony Honda Mobility Inc cu sediul la Tokyo. În acest joint-venture cu un capital inițial de 10 miliarde de yeni (70,5 mil. euro) ambele firme fondatoare au participație egală de 50%.

Conform primelor informații dezvăluite de Sony și Honda, noua companie își va începe activitatea chiar în acest an, iar în 2025 va livra clienților vehicule electrice „cu valoare adăugată mare”, dar și o „nouă generație de servicii de mobilitate”.

În cadrul Consumer Electronic Show 2023 (CES) din Las Vegas, CEO-ul companiei Sony Honda Mobility, Yasuhide Mizuno, a anunțat că „SHM se străduiește să devină o companie «Mobility Tech» care va urmări inovația în mobilitate, combinând tehnologia de ultimă oră și pasiunea”. Conform oficialului, scopul companiei sale este să muște oamenii „prin căutarea inovației cu diverse inspirații”.

Totodată, joint-veture-ul dintre compania de tehnologie Sony și cea auto Honda – SHM a anunțat lansarea mărcii AFEELA împreună cu primul său prototip care demonstrează „o nouă relație între oameni și mobilitate”.

Prototipul este echipat cu nu mai puțin de 45 de camere și senzori în interior și exterior care asigură integrarea lumii reale în cea virtuală și invers. SHM va dezvolta un vehicul de serie pe baza acestui prototip. Precomenzile sunt planificate să debuteze în prima jumătate a anului 2025, vânzările până la sfârșitul lui 2025, iar livrările din primăvara anului 2026. Prima piață a mărcii AFEELA va fi America de Nord.

Pentru realizarea viitoarelor mașini AFEELA, compania SHM a început o colaborare și cu gigantul Qualcomm Technologies care va furniza echipamente utilizate în funcții-cheie precum ADAS, HMI și telematică.

Primul prototip AFEELA – nume care, în viziunea japonezilor, este compus din termenul „Simte” (FEEL) în centrul experienței de mobilitate – va crea noi standarde de valoare pentru mobilitate. Exteriorul AFEELA include un „Media Bar” care permite mobilității inteligente să se arate oamenilor din jur folosind lumina.

Interiorul este menit să „învelească ocupanții într-un cocon moale. Nu numai că atmosfera este confortabilă, dar a fost concepută pentru a fi cât mai simplă posibil, reducând la minimum ornamentele și culorile care distrag atenția”.

Primul model AFEELA este urmașul deja cunoscutelor prototipuri Sony Vision-S 02 și Vision-S prezentate și ele la edițiile anterioare ale CES.

Related posts