Comisia Europeană se pregătește să anunțe viitoarele norme de poluare Euro 7, fiind așteptat un anunț până la sfârșitul acestei luni. Chiar dacă industria auto lucrează deocamdată doar cu scenarii posibile, au apărut primele informații neoficiale legate de ce ar putea aduce noi normele Euro 7.
În schimb, Comisia ar putea să-și rezerve dreptul de a modifica limitele de emisii mai des și cu un interval de pregătire mai mic. Specialiștii din industria auto au explicat în repetate rânduri că un pachet strict al emisiilor impus prin viitoarele norme europene de poluare ar putea trimite companiile în colaps, din cauaz investițiilor prea mari pe care ar fi nevoite să le facă, într-un moment în care toată lumea investește deja în electrificare. „De ce să mai cheltuim sume mari de bani pe reducerea emisiilor, dacă în 2035 trecem la motoarele electrice?” se întreabă constructorii de automobile și spun că dacă scenariile cele mai pesimiste vor deveni realitate, nu vor mai rezista pe piață motoarele fără hibridizare.
O situație aparte va fi cea a vehiculelor comerciale grele, care nu trec la propulsia electrică în 2035 și care trebuie să-și reducă emisiile în următorii ani. Aici CE ar putea impune limite mai drastice iar constructorii ar putea fi nevoiți să aleagă mai repede decât și-ar fi dorit electrificarea camioanelor. Ca și în cazul normelor în vigoare, Euro 6, și cele care vor fi adoptate pentru ultimii ani de motorizări cu combustie vor avea mai multe versiuni, în funcție de motorizările cărora li se vor aplica. Astfel, se vorbește despre Euro 7+ și despre Euro 7A și 7G, care se vor aplica motoarelor de tip hibrid și plug-in hybrid.