Porsche obține rezultate bune, în ciuda crizei globale a semiconductoarelor. Producătorul de mașini sport din Stuttgart a obținut o rentabilitate a vânzărilor de 15,5% la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului 2021. Rezultatul depășește din nou punctul de referință de 15%.
Porsche rămânând unul dintre cei mai profitabili producători de automobile din lume. În primele nouă luni ale anului, veniturile din vânzări au crescut cu 19,1%, până la 23,1 miliarde de euro (anul precedent: 19,4 miliarde). Profitul operațional în această perioadă a fost de 3,6 miliarde de euro (anul precedent: 2,0 miliarde) – o creștere de 78,4% față de 2020. Pentru aceeași perioadă a anului trecut, randamentul vânzărilor a fost de 10,4% la sfârșitul lunii septembrie. „Putem fi mândri de performanța noastră, dar trebuie să acționăm în forță și în al patrulea trimestru”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Comitetului executiv pentru finanțe și IT la Porsche AG. „Am obținut un rezultat bun în vremuri dificile. Acest lucru se datorează parțial mașinilor noastre emblematice, cum ar fi 911 și Taycan, care atrag oameni din întreaga lume. Dar, de asemenea, am înăsprit și mai mult managementul nostru deja strict al costurilor.”
De la începutul anului, Porsche a livrat clienților săi din întreaga lume 217.198 de automobile. Acest rezultat este cu 13% mai mare decât în primele nouă luni ale anului precedent. Dacă nu ar fi existat criza cipurilor, producătorul de mașini sport ar fi putut să vândă și mai multe exemplare. Registrele de comenzi sunt pline. Rezultatele de vânzări ale modelului complet electric Taycan sunt, în mod special, în creștere constantă. 28.640 de exemplare au fost livrate în total, în primele nouă luni ale acestui an.
„Taycan este un model extrem de inovator și foarte popular în rândul clienților noștri. Trecerea noastră timpurie la o strategie de mobilitate electrică dă roade”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului executiv al Porsche AG. „Cererea puternică pentru modelele noastre arată că suntem poziționați ideal cu gama noastră de produse atractive.”
Tensiunea de pe piața mondială a semiconductoarelor a fost deosebit de vizibilă în perioada iulie-septembrie. În această perioadă, veniturile din vânzări și randamentul vânzărilor au fost sub nivelurile puternice din lunile precedente. Potrivit lui Meschke, următoarele câteva luni vor fi, de asemenea, dominate de deficitul mondial: „Al patrulea trimestru va fi o provocare. Vom depune toate eforturile pentru a finaliza cât mai multe vehicule, în ciuda deficitului de semiconductori, pentru a obține un alt rezultat bun pe final de an.” Meschke își menține obiectivul strategic de rentabilitate de 15% a vânzărilor: „Împreună, facem tot ce putem pentru a ne asigura că atingem această performanță, în ciuda tuturor provocărilor de-a lungul anului per ansamblu.”
Producătorul de mașini sport continuă programul său de investiții în digitalizare și electrificare. Cu toate acestea, fluxul net de numerar a crescut semnificativ. La 30 septembrie, acesta se ridica la 2,9 miliarde de euro. Este cu 74,4% mai mult decât în anul precedent (2020: 1,7 miliarde de euro). La 30 septembrie, Porsche avea 36.663 de angajați (la sfârșitul anului 2020: 36.359).