Porsche marchează încă o etapă importantă pentru comerțul electronic: numărul de piețe care oferă căutări de vehicule online a ajuns recent la 100 în întreaga lume – iar în 26 dintre acestea, mașinile pot fi și comandate online. În Canada, căutarea de vehicule de la Porsche a fost introdusă ca platformă de marketing exclusivă pentru vehiculele noi. 94% dintre dealeri își prezintă acum mașinile noi și rulate pe platforma de marketplace digital, unde oferta totalizează 16.300 de unități.
În același timp, cererea din partea clienților este în creștere. În ultimul an, aproximativ 5.800 de vehicule Porsche au fost vândute din stoc prin canalul online – o creștere de peste trei ori față de anul precedent, când cca. 1.700 de unități au fost vândute online. Aproximativ 110.000 de clienți potențiali au fost identificați pe platformă la nivel mondial, acest număr crescând cu 61% față de 2020. Aproximativ 1,1 milioane de utilizatori folosesc în fiecare lună platforma reproiectată, de căutare pentru vehicule Porsche.
În Europa, vânzările online de automobile sunt disponibile pe toate piețele majore, din 2021. Considerentele strategice joacă, de asemenea, un rol important în decizia de lansare pe noi piețe. În Olanda, baza de clienți este, de exemplu, foarte interesată de internet, în timp ce Norvegia este una dintre piețele cu o creștere puternică în Europa, mai ales după introducerea modelului electric Taycan. În ambele țări, marketplace-ul online a fost lansat anul trecut și oferă acum transparență asupra vehiculelor disponibile la nivel local.
„Continuăm să ne dezvoltăm vânzările de automobile online, cu o orientare clară către clienți”, spune Jacqueline Smith-Dubendorfer, Vicepreședinte Smart Mobility & Digital Sales. „Clienții noștri ne pot oferi feedback direct despre platforma digitală de marketplace. În plus, obținem o imagine mai detaliată a preferințelor acestora. În trei luni, am colectat peste 4.000 de opinii ale clienților și le folosim sistematic pentru a ne îmbunătăți serviciile.”
Strategia omnichannel a producătorului de mașini sport
Angajamentul față de comerțul electronic face parte din strategia omnichannel a companiei, conform căreia clienții trebuie să poată să facă fără probleme tranziția între piața digitală și showroom-urile fizice. „Scopul nostru este să facem produsele Porsche accesibile în mod convenabil, oricând și oriunde. Atât la dealer, cât și online. Extindem în continuare sistemele pentru a asigura o experiență omnichannel de primă clasă”, spune Smith-Dubendorfer.
Porsche a lansat vânzările de vehicule în online pentru piata din Germania – din 2019 – și de atunci le-a extins în mod constant. În China și SUA, echipele locale au început recent să lucreze la implementarea platformei. Astfel, ele vor putea recepționa direct cerințele clienților specifice fiecărei piețe și vor putea implementa soluții adecvate cât mai repede posibil.
România se numără și ea printre țările care fac parte din program. În Porsche Finder, pentru o selecție de modele Porsche, există deja posibilitatea de a achita avansul, prin plată online.