Cu un sistem de propulsie reconstruit în întregime, noul Porsche 911 GT3 CUP va fi prezent la linia de start a pistelor internaționale de curse începând cu 2017. Partea din spate a celei mai populare mașini de curse GT din lume ascunde acum un motor boxer, de 4 litri, cu șase cilindri, pentru și mai multă putere. Datorită tehnologiei motorsport autentice, motorul compact cu injecție directă livrează o putere maximă de 485 CP.
Pe lângă performanțele motorului, o serie de elemente inovatoare îmbunătățesc eficiența noii versiuni, asigurând o durabilitate sporită a motorului aspirat natural, atunci când este activat modul de curse, precum și costuri de mentenanță reduse. Pe noul 911 GT3 CUP sunt folosite, pentru prima dată, un sistem de distribuție cu supape cu culbutori ficși și un canal de ungere central. În plus, au fost instalate o centifrugă de ulei integrată, menită să optimizeze ungerea motorului și un arbore cotit cu rigiditate ridicată.
Un nou spoiler față și o nouă secțiune spate îmbunătățesc deportanța noului 911 GT3 Cup, amplificându-i forța de tracțiune și performanțele. Aripa spate proeminentă, de 184 cm a fost păstrată de la modelul precedent. De asemenea, dimensiunile roților au rămas neschimbate: s-au folosit jante de curse monobloc, de 18 inci, cu mecanism central de fixare – cu cauciucurile de curse Michelin de 270 mm pe puntea față și de 310 mm pe puntea spate. Construcția inteligentă, din compozit de aluminiu-oțel, asigură în același timp, rigiditate maximă și o greutate redusă. Cântărind doar 1200 kg, noul 911 GT3 Cup este mai pregătit de curse ca oricând.
În etapa de construcție, inginerii Porsche s-au concentrat, și de această dată, pe siguranța conducătorului auto. Acesta este protejat de un habitaclu ranforsat și de un scaun inovator de curse, care se mulează în mod special în jurul capului și umerilor. Trapa de salvare a fost mărită, conform celor mai noi standarde FIA, facilitând procedurile de acordare a primului ajutor în caz de accident.
Porsche 911 GT3 Cup este fabricat pe aceeași linie de producție ca modelul de serie 911, în principala fabrică Porsche, din Stuttgart-Zuffenhausen. Setările de bază pentru curse este realizat la centrul motorsport din Weissach, unde autovehiculele sunt, de asemenea, testate riguros de un pilot profesionist înainte de a fi livrate clienților. Din 1998, au fost produse aproximativ 3031 de unități ale modelului 911 GT3 Cup în gamele modelelor 996, 997 și 991 – ceea ce face ca mașina de curse din Stuttgart să fie cea mai bine vândută mașină de curse GT.
Noul model 911 GT3 Cup va debuta la cursele din 2017, inițial exclusiv la Porsche Mobil 1 Supercup, care se desfășoară în paralel cu cursele de Formula 1, la Porsche Carrera Cup Deutschland, dar și în America de Nord. Începând cu 2018, mașina de curse va fi disponibilă și pentru competițiile altor branduri. În total, Porsche organizează 20 de astfel de curse pentru echipele de clienți din jurul lumii, în toate fiind pilotat exclusiv modelul 911 GT3 Cup.
Noul 911 GT3 Cup poate fi comandat acum de la Porsche Motorsport în Weissach.