Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance dezvăluie potențialul Mission R

Da mai departe!

Porsche a început să testeze componentele tehnologice ale Mission R cu 718 Cayman GT4 ePerformance. La IAA MOBILITY din 2021 de la München, studiul conceptual a subliniat viziunea unei mașini de curse GT complet electrice pentru clienții motorsportului în viitor.

Acum, conceptul inovator de propulsie electrică al Mission R își demonstrează potențialul pe circuitele naționale și internaționale. Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance servește ca vehicul de testare. La fel ca Mission R, mașina de curse cu tracțiune integrală folosește șasiul modelului 718 Cayman GT4 Clubsport. Întreaga tehnologie a motorului electric și a bateriei provine și din studiul conceptual IAA, care în modul de calificare se traduce într-o putere maximă de 735 kW (1.000 CP) și mai mult. În cursele simulate, o putere constantă de 450 kW (612 CP) este disponibilă pentru 30 de minute, adică durata unei curse de Carrera Cup. În ceea ce privește timpul pe tur și viteza maximă, 718 Cayman GT4 ePerformance este la egalitate cu performanța actualului 911 GT3 Cup din generația 992.
„Cu Mission R, am arătat cum Porsche are în vedere cursele sustenabile pentru clienți în viitor. 718 Cayman GT4 ePerformance demonstrează acum că această viziune funcționează impresionant pe circuitul de curse”, afirmă Matthias Scholz, manager de proiect pentru vehicule de curse GT. „Suntem foarte încântați de răspuns, deoarece o cupă one-make cu mașini de curse electrice ar fi un plus important la programul nostru existent de curse pentru clienți.”

În 2030, Porsche își propune să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 pe întregul lanț valoric și ciclu de viață al mașinilor noi vândute. Până atunci, proporția tuturor vehiculelor noi cu propulsie complet electrică ar trebui să depășească 80%.
La fel ca și în cazul Mission R, trenul de propulsie complet electric al 718 Cayman GT4 ePerformance se bazează pe o mașină sincronă cu excitație permanentă (PESM) pe axele față și spate. Împreună, transformă mașina de curse oferind tracțiune integrală și o putere maximă de până la 800 kW (1.088 CP). Răcirea directă cu ulei a motoarelor electrice și a bateriei dezvoltate de Porsche contracarează deratingul indus termic. „Integrarea răcirii cu ulei a avut un impact semnificativ asupra conceptului vehiculului”, explică Björn Förster, manager de proiect GT4 ePerformance. „Cu experți în domeniile aerodinamică și termodinamică, precum și specialiști în înaltă tensiune și caroserie, echipa de dezvoltare a creat o arhitectură pentru a exploata întregul potențial al celulelor bateriei pentru prima dată, deoarece nu există o reducere termică. În acest fel, puterea de ieșire în modul de curse rămâne constantă timp de o jumătate de oră.” Datorită tehnologiei de 900 de volți, starea de încărcare (SoC) a bateriei la capacitate maximă de încărcare sare de la 5 la 80% în aproximativ 15 minute.

Sub conducerea designerului Grant Larson, o echipă de la Porsche Style a conceput forma 718 Cayman GT4 ePerformance. Mașina de curse este cu 14 centimetri mai lată decât un 718 Cayman GT4 Clubsport. Aproximativ 6.000 de piese au fost proiectate de la zero. Caroseria este realizată, printre altele, din materiale compozite din fibre naturale, producția fiind menită să genereze mai puține emisii decât producția de materiale sintetice comparabile. Fibrele de carbon reciclate sunt, de asemenea, folosite în scopuri de testare. În comparație cu 718 Cayman GT4 Clubsport, aripile evazate permit mai mult spațiu pentru anvelopele de curse mai late Michelin, de 18 inchi. Materialele regenerabile reprezintă o proporție deosebit de mare din anvelope.

Turul GT4 ePerformance #race2zero
Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance își sărbătorește premiera la Goodwood Festival of Speed, în perioada 23-26 iunie 2022. La celebrul festival de motorsport din sudul Angliei, concept car-ul complet electric va lua parte la cursa de viteză în coastă de cca. 1,9 kilometri. A doua ieșire a modelului are loc pe 20 august 2022 la fabrica Porsche din Leipzig, cu ocazia celei de-a 20-a aniversări a fabricii. Fabrica se mândrește cu un circuit de 3,7 kilometri care include secțiuni de piste de curse celebre în întreaga lume. Cele două vehicule demonstrative 718 Cayman GT4 ePerformance vor călători prin diferite țări europene înainte de a se îndrepta către America de Nord la începutul anului 2023. Turul mondial se încheie în regiunea Asia-Pacific, unde mașina de curse complet electrică va avea un turneu până la jumătatea anului 2024. În conformitate cu strategia de sustenabilitate a întregului proiect „race2zero”, transportul a fost optimizat din punct de vedere logistic.

„718 Cayman GT4 ePerformance deschide o cale către clienții Porsche care se întrec cu mașini de curse cu propulsie electrică. Ca un prim pas, vom dezvălui acest concept partenerilor noștri globali”, spune Oliver Schwab, Project Manager Sales la 718 Cayman GT4 ePerformance. „Cu piloți, echipe, organizatori, autorități și alte părți interesate, adunăm și idei pentru formatele de curse Porsche în viitor.”

Related posts