De obicei nu ne plac maşinile cu facelift, arată ca o încercare destul de disperată de împrospătare a unui design vechi. Dar asta nu este valabil când vorbim despre designerii de la PSA.
Astfel, primim cu braţele deschise un test cu Peugeot 508 facelift, mai ales că este în varianta de echipare GT.
Testul cu acest model s-a efectuat pe traseul Bucureşti-Poiana Braşov şi retur, timp în care am fost atenţi mai ales la consumul motorului diesel, dar şi la confortul oferit de maşină.
Modelul a primit o parte faţă conformă cu noua identitate a mărcii dar şi noi tehnologii la bord. Faceliftul exterior a afectat toate cele trei vehicule derivate: sedanul, station wagon-ul, dar şi crossoverul RX.
Acum partea frontală este mai agesivă, capota are o formă nouă, dar pe partea faţă este şi o grilă mai proeminentă. Noile bare de protecţie au primit elemente cromate, iar noile blocuri optice, lumini de zi de tip LED.
Mai sunt modificări subtile la nivelul blocurilor optice spate, dar silueta pe părţile laterale a rămas aceeaşi. În această versiune 508 primeşte siglele GT, dar şi ţevi de eşapament mai vizibile.
Sub capotă se află o unitate de 2 litri BlueHDi turbo diesel. Aceasta produce 180 CP şi este conectată la o cutie automată cu 6 trepte. Sedanul este destul de sprinten cu acest lanţ cinematic, dar, mai presus de toate, foarte economic. Suspensiile absorb foarte bine denivelările, sedanul fiind foarte confortabil.
În interior, francezii de la Peugeot susţin că sistemul cu ecran tactil de 7 inch grupează acum mai multe funcţii, ceea ce îl face mai uşor de folosit. Am constatat tot aici creşterea calităţii materialelor folosite. La echiparea GT, regăsim un volan de piele Nappa şi scaune cu tapiserie creată special pentru această versiune. 508 facelift dispune acum de Headup display, echipare regăsită mai ales pe modele premium.
Cinci oameni au parte aici de suficient spaţiu, iar portbagajul este mai mult decât încăpător.
Printre noutăţile tenologice din gamă se numără: senzorii pentru unghiurile moarte, o cameră pentru marşarier şi servicii conectate prin PEUGEOT Connect Apps.
Sistemele de siguranţă activă avansate sunt şi ele prezente la bord, dar ca opţionale, iar o suită de airbaguri şi centurile pretensionate se ocupă de siguranţa celor din interior.
Peugeot 508 GT facelift 2.0 BlueHDi
0-100 km/h: 8,9 sec
Viteza maximă: 210 km/h
L/l/î: 4.830/2.068/1.456
Masă proprie: 1.500 kg
Portbagaj (litri): 473
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 180 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 6 trepte