După premiera mondială a noii generații Astra hatchback din septembrie, Opel a dezvăluit versiunea mult așteptată a modelului break, noul Astra Sports Tourer. Noul venit va fi disponibil cu două niveluri de propulsie electrică hibrid plug-in, făcându-l primul break electrificat al producătorului german. Noul Astra Sports Tourer continuă, de asemenea, tradiția de succes a Opel-urilor compacte, care a început acum aproape 60 de ani cu Kadett Caravan, prima mașină de acest fel din clasa compactă de la o marcă germană.
Pe lângă propulsia electrică, noul Astra Sports Tourer va fi disponibil cu motoare foarte eficiente pe benzină și diesel. Puterea variază de la 81 kW (110 CP) până la 96 kW (130 CP) pentru variantele pe benzină și diesel și până la 165 kW (225 CP) pentru variantele hibrid plug-in electric. O cutie de viteze manuală cu șase trepte este standard la motorizările pe benzină și diesel, iar o transmisie automată cu opt trepte (electrificată la hibridele plug-in) opțională la motoarele mai puternice.
„Noul Astra Sports Tourer este modelul polivalent pentru o nouă eră – electrificat, digitalizat și conceput pentru a emoționa”, spune CEO-ul Opel, Uwe Hochgeschurtz. „Astfel combinăm tradiția noastră îndelungată de break-uri compacte cu cele mai recente inovații, cum ar fi tehnologia plug-in hybrid. Suntem siguri că vom câștiga noi clienți pentru Opel cu aspectul fantastic al noului Sports Tourer.”
Cu statistici vitale de 4.642 x 1.860 x 1.480 milimetri (L x l x H) și o înălțime de încărcare de aproximativ 600 mm, practicul și noul Astra Sports Tourer întărește și mai mult reputația de lider a Opel în segmentul breakurilor și demonstrează, de asemenea, talentul tipic al mărcii pentru o caroserie eficientă. Cu toate acestea, lungimea totală este cu 60 mm mai mică decât cea a modelului anterior, datorită consolei frontale deosebit de scurte și în ciuda ampatamentului considerabil mai mare de 2.732 mm (+70 mm), care este chiar cu 57 mm mai lung decât cel al noului Astra hatchback.
Flexibilitate în portbagaj: podea ajustabilă „Intelli-Space”.
Portbagajul noului Astra Sports Tourer oferă mai mult de 608 litri de spațiu util de depozitare cu spătarul din spate în poziție verticală și până la mai mult de 1.634 l când este pliat – spațiu suficient pentru a găzdui, de exemplu, o cutie de transport pentru un câine de mărime medie. În plus, atunci când spătarele din spate 40:20:40 (echipament standard) sunt rabatate, podeaua este complet plată. Chiar și cu bateria litiu-ion de sub podea, variantele hibrid plug-in oferă încă volume utile de încărcare de peste 548 l, respectiv 1.574 l.
Volumul portbagajului pentru versiunile echipate cu motoare termice este optimizat cu sistemul opțional „Intelli-Space”. Această podea ajustabilă de încărcare poate fi reglată cu ușurință cu o singură mână în pozițiile înalte și joase și poate fi blocată la un unghi de 45 de grade. În plus, pentru un plus de confort, husa retractabilă a portbagajului poate fi depozitată atunci când podeaua mobilă se află atât în poziția superioară, cât și în cea inferioară – spre deosebire de concurenții care permit depozitarea husei numai atunci când podeaua este în poziția superioară.
Noul Astra Sports Tourer cu „Intelli-Space” poate, de asemenea, să ușureze viața în cazul unei pene de cauciuc. Trusele pentru repararea anvelopelor și primul ajutor sunt depozitate în compartimente inteligente de sub podea, care pot fi accesate din portbagaj sau din zona banchetei. Aceasta înseamnă că seturile pot fi accesibile fără a fi nevoie să descărcați complet portbagajul. Desigur, hayonul se deschide și se închide automat cu o mișcare a piciorului sub bara de protecție spate.
Premieră pentru designul pur și îndrăzneț: noua Astra Sports Tourer cu Opel Vizor și Pure Panel
Împreună cu cu varianta hatchback cu cinci uși, noul model Astra Sports Tourer este o adevărată declarație de design și primul model Opel care interpretează filozofia de design curată și pură a mărcii. Noua parte frontală a mărcii Opel Vizor urmează simetria Opel, unde axele verticală și orizontală – cuta ascuțită a capotei și grafia în formă de aripă a luminilor de zi – se intersectează cu emblema Opel Blitz din mijloc. Pe toată partea frontală, elementul Vizor integrează perfect tehnologii precum farurile adaptive Intelli-Lux LED® Pixel și camera frontală.
În partea din spate, simetria Opel este repetată prin sigla montată central, al treilea stop montat vertical și lămpile stop subțiri. Acestea din urmă sunt identice cu cele folosite de hatchback-ul cu cinci portiere, întărind legătura cu familia modelului Astra.
Interiorul noului model a făcut, de asemenea, un mare pas înainte. Interfața om-mașină (HMI) oferă clienților o experiență pură și intuitivă. Operarea se face prin intermediul unui ecran tactil extra-larg, la fel ca un smartphone. Setările importante, cum ar fi controlul climatizării, pot fi selectate direct prin doar câteva butoane fizice. Nu este nevoie nici de cabluri, deoarece noua generație de sisteme multimedia de infotainment și conectivitate poate fi conectată la Apple CarPlay și Android Auto wireless prin intermediul smartphone-urilor compatibile, disponibile chiar și pe varianta entry-level.
Iluminând drumul pentru breakurile compacte: blocurile optice unice Intelli-Lux LED® Pixel
Noul Astra Sports Tourer se impune clar datorită tehnologiilor pe care le aduce în sectorul pieței pentru break-urile compacte. Cea mai important echipare este cea mai recentă versiune a blocurilor optice Intelli-Lux LED® Pixel adaptive, fără orbire. Sistemul a fost preluat direct de la modelele de top Opel Insignia și Grandland, are 168 de elemente LED și este lider în clasele compacte și medii.
Confortul superior al scaunelor este tipic pentru Opel. Dezvoltate de Opel, scaunele din față ale noului Astra Sports Tourer sunt certificate de Aktion Gesunder Rücken e.V. / Campania pentru un spate sănătos (AGR). Scaunele ultraergonomice sunt cele mai bune din clasa compactă, oferind o gamă largă de ajustări opționale, de la înclinare electrică la suport lombar electropneumatic. Tapițate în piele Nappa, oferă chiar ventilație și masaj pentru șofer și încălzire atât în spate, cât și în față.
Cel de la volan beneficiază de un ajutor suplimentar prin intermediul sistemelor opționale de asistență de ultimă generație, cum ar fi afișajul head-up Intelli-HUD și Intelli-Drive 2.0. Sistemul de pilot automat detectează dacă mîinile nu sunt pe volan și se asigură că șoferul rămâne atent în orice moment.