Noul Lamborghini Huracán STO vine în showroomul Lamborghini București

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Lamborghini București prezintă clienților din România noul Lamborghini Huracán STO (Super Trofeo Omologata): o mașină super sport, omologată pentru șosea, inspirată de moștenirea lăsată de Huracán Super Trofeo EVO, precum și de trofeele obținute de Huracán GT3 EVO pe circuitul de 24 de ore de la Daytona și pe circuitul de 12 ore de la Sebring. 

Cu motorul său V10, aspirat natural, de 640 CP (470 kW), producând 565 Nm la 6.500 rpm, Huracán STO oferă o accelerație incredibilă de la 0-100 km / h în doar 3,0 secunde, de la 0-200 km / h în 9,0 secunde și atinge o viteză maximă de 310 km / h.

La baza performanțelor extraordinare ale noului Huracán STO stau numeroase inovații tehnice. Una dintre acestea este Cofango, o soluție de design „Made in Lamborghini”. Termenul Cofango derivă din fuziunea a două cuvinte italiene: cofano (capotă) și parafango (aripă), și este folosit de Automobili Lamborghini pentru a descrie soluția de proiectare în care capota, aripile și bara de protecție frontală sunt integrate într-o singură componentă. Acest sistem innovator, creat de inginerii Lamborghini este inspirat de Lamborghini Miura și de Sesto Elemento, iar pe STO este realizat în întregime din fibră de carbon, foarte ușoară.

De altfel, peste 75% din caroseria Huracán STO este realizată din fibră de carbon, parbrizul are o greutate scăzută, roțile sunt din magneziu, iar interiorul este inspirat de mașinile de curse, astfel încât acest model este cu 43 kg mai ușor decât Huracán Performante.

„Ne-am folosit expertiza pentru a face față celei mai dificile provocări: proiectarea unei mașini în care fiecare aspect este centrat pe reducerea greutății, astfel încât să poată fi rapidă pe orice pistă”, spune Maurizio Reggiani, Chief Technical Officer la Automobili Lamborghini.

Cheia pentru deschiderea dispozitivelor de fixare de pe Cofango a STO este unică: a fost dezvoltată intern de echipa de cercetare și dezvoltare și realizată utilizând o tehnică inovatoare de imprimare 3D.

”Când vorbim despre performanțe aerodinamice, deportanța este esențială. Dar într-o cursă, rezistența aerodinamică și răcirea sunt cele care fac diferența,” explică Andrea Caldarelli, pilot de fabrică Lamborghini și câștigător al cursei de 24h de la Daytona.

”Toate acestea pentru a maximiza viteza de virare și pentru a menține o performanță optimă.”

Astfel, Huracán STO are un plus de 37% a eficienței aerodinamice comparativ cu o modelul Huracán Performante și o deportanță de 420 kg la o viteză de 280 km / h.

Huracán STO oferă trei noi moduri de conducere, adaptând setările mașinii pentru a se potrivi perfect cu stilul șoferului și condițiile meteo și din trafic: STO (pentru condus normal, cu accent pe bucuria de a te afla în spatele volanului), Trofeo (modul de curse, în care accentul cade pe maximizarea performanțelor de circuit) și Pioggia (modul pentru ploaie, în care cele mai valorizate sunt aderența și controlul).

„Ne-am folosit tehnologiile dinamice ale vehiculului pentru a adapta Huracán STO la diferitele caracteristici ale pistei și ușor de configurat”, spune și Giorgio Sanna, șef al Squadra Corse.

Astfel, configurarea Huracán STO poate fi schimbată într-un timp record de numai 3 secunde, permițând șoferului să experimenteze un pit stop dinamic, ca și cum o echipă de mecanici s-ar afla chiar acolo, pentru el.

În dezvoltarea acestui model, echipa de cercetare și dezvoltare a Lamborghini a parcurs o distanță echivalentă cu triplul ocol al Pământului în cadrul testelor simulatoare, înainte de a începe testele rutiere. Tehnologia de ultimă generație a simulatorului a permis inginerilor Lamborghini să economisească timp la controlul calității, dar și în ceea ce privește timpul de livrare și emisiile, prin verificarea virtuală a faptului că fiecare componentă a mașinii respectă pe deplin standardele în diferite etape ale dezvoltării, certificării și testării STO.

Huracán STO este echipat cu un sistem de telemetrie cu un nivel de conectivitate nemaiîntâlnit până acum pe un Lamborghini. Întregul sistem conectează mașina, camerele și aplicația UNICA (dedicată clienților Lamborghini). Widget-uri noi creează o grafică și o experiență de condus orientate 100% spre curse. Dezvoltarea IT a acestei tehnologii din aplicația UNICA a necesitat peste 25.000 de linii de cod.

Huracán STO oferă posibilități infinite de personalizare, prin intermediul serviciului de configurare și personalizare AdPersonam iar prețul de pornire recomandat pentru acest model în România (fără TVA) este de 252.000 Euro.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts