Designerul auto Jozef Kaban, cunoscut din perioadele în care a condus departamentele de design ale unor mărci din grupul VW, fiind recrutat inclusiv de Rolls Royce, a fost anunțat de compania chineză SAIC ca noul șef al echipelor de design global, responsabil de aspectul mașinilor MG.
Asaltul mărcii MG în occident, pe piețele din Europa, va fi coordonat din punct de vedere al designului mașinilor de Josef Kazan, un designer cu o experiență foarte mare la mărci europene, atât dintre cele mai populare, cum sunt Skoda și Volkswagen, cât și la mărci premium, de exemplu Audi, sau de lux: Buggati, Bentley și Rolls Royce. Printre altele, el este creditat cu aspectul modelelor Bugatti Veyron, dar și Skoda Octavia.
„Jozef Kaban va crește semnificativ experiența noastră în proiectare și va crește nivelul de internaționalizare pentru a accelera intrarea SAIC Motors pe piața globală”, au declarat reprezentanții SAIC, care au precizat că Jozef Kazan, de origine slovac, va fi vicepreședinte global pentru design al Centrului de Design din Cartierul General de Inovare R&D SAIC Motor (SRIH) și responsabil pentru creativitatea avansată și lucrările de proiectare a produselor ale mărcilor auto SRIH.
Kaban are 51 de ani și și-a început cariera în 1999, la VW Group, unde a evoluat în cea mai mare parte a carierei sale. După o scurtă escapadă la Rolls Royce, de unde a plecat în condiții neclare, s-a întors la VW și a coordonat pentru aproximativ trei ani noile proiecte ale grupului, pe care le vom vedea doar în următorii 3 – 4 ani. În 2023, el a fost înlocuit de Andreas Mindt, designerul Porsche, care a preluat și atribuțiile de design pe întreg grupul.
La fel ca mulți dintre designerii celebri ai industriei auto, Josef Kaban este absolvent al Colegiului Regal de Artă din Londra.
„SAIC Motor este un grup de automobile renumit la nivel global și cel mai mare din China. Aștept cu nerăbdare să lucrez la SAIC DESIGN, sper să pornesc într-o nouă eră a designului auto în acest pământ fertil al Estului și să am succes!”, a declarat Josef Kaban după anunțarea sa în noua funcție.
MG s-a întors discret pe piața din Europa, după preluarea mărcii de către SAIC, dar odată cu lansarea propulsiilor electrice, lucrurile s-au schimbat radical, iar noilor modele MG4 și MG ZS au tras atenția întregii industrii auto, dar și publicului, prin raportul calitate/preț foarte bun.