Mazda MX-30 a ajuns în România

Da mai departe!

Noua Mazda MX-30, cel mai nou model din gama mărcii și primul autovehicul electric conceput de Mazda, a ajuns în showroomurile din România și poate fi testat la partenerii mărcii. Versiunea de lansare oferă un nivel ridicat de echipare și include dotări disponibile în pachetele superioare Luxury, în prețul special de 33.990 euro (TVA inclus). Modelul este accesibil prin intermediul programului Rabla Plus, ceea ce coboară prețul versiunii de lansare la aproximativ 24.700 euro (TVA inclus).

Denumirea MX încadrează modelul în seria autoturismelor Mazda care au sfidat convenționalul, impunând noi standarde și repere în industrie, cum ar fi cel mai bine vândut roadster cu două locuri din istorie, Mazda MX-5. Acum, MX-30, primul model electric oferit de Mazda, se remarcă prin faptul că este o mașină creată atât pentru șofer, cât și pentru a proteja mediu. Exteriorul simplu și elegant, ușile freestyle, interiorul lucrat cu măiestria specifică Mazda și materiale ecologice de calitate ridicată, tehnologia Mazda de ultimă generație, dar mai ales experiența de condus centrată pe șofer, element diferențiator Mazda, fac din acest model candidatul perfect pentru a primi denumirea MX.
Mazda MX-30 este un SUV de oraș ce surprinde la exterior printr-o evoluție a limbajului Kodo – sufletul mișcării. Orice element inutil a fost îndepărtat, lăsând loc simplității. Partea frontală amintește de celelalte modele Mazda, cu aripa specifică încadrată în grilă, în timp ce lateralele îi conferă un aspect solid și simplu. Opțional și în premieră la Mazda, modelul poate fi comandat cu o combinație de trei culori diferite pentru partea inferioară, montanți și plafon. În variantele cu trei nuanțe se va putea opta între Roșu Cristal, Gri Polimetalizat și Ceramic metalizat pentru culorile de bază. Versiunea de lansare Mazda MX-30 este echipată cu jante de aliaj de 18” în nuanța argintiu aprins, faruri LED adaptive cu spălător și oglinzi electrice și pliabile automat.
Interiorul se remarcă prin soluții de design și materiale inedite, dar și printr-o senzație de spațiu. Materiale ecologice, cum sunt pluta de pe consola centrală ce amintește și de originile Mazda, care a debutat ca producător de elemente din plută, materialul realizat din PET reciclat de pe zona superioară a portierelor și țesătura tapițeriei scaunelor, ce utilizează aproximativ 20% material reciclat, sunt completate de tehnologii menite să crească confortul și nivelul de conectivitate al mașinii. Poate cel mai remarcabil detaliu este consola centrală suspendată, care adăpostește un ecran tactil de 7” prin intermediul căruia se poate controla climatizarea. Versiunea de lansare Mazda MX-30 include la interior un display central color de 8,8” cu sistemul MZD Connect îmbunătățit, proiecție laser pe parbriz, indicatoare de bord digitale, centru de comandă HMI, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată și geamuri electrice. Șoferul beneficiază de scaun cu reglaj electric, ambele scaune fiind încălzite, de oglindă interioară electrocromă fără ramă și este asistat de senzori de parcare față/spate și cameră video marșarier, senzori de ploaie și lumină și de sistem de monitorizare a presiunii din pneuri. Pentru interior se poate alege între tapițeria Luxury Modern, care combină pielea sintetică cu un mix de țesături și plută, și Luxury Vintage care folosește piele sintetică de culoare închisă împreună cu o țesătură de culoarea denimului și plută.
La ambianța relaxantă din noua Mazda MX-30 contribuie și sistemul audio cu opt difuzoare, conectivitate Bluetooth, Apple Carplay și Android Auto și recepția radio digitală (DAB). Un rol important îl joacă și sistemul evoluat e-GVC, adaptat pentru noul tren de rulare electric, care asigură o mai bună stabilitate pe viraje.
Noua Mazda MX-30, prezintă în premieră platforma de rulare Mazda e-Skyactiv dotată cu o baterie cu o capacitate de 35,5 kWh. Aceasta alimentează un motor electric ce poate produce 143 CP și un cuplu maxim de 265 Nm. Modelul accelerează de la 0 la 100 de km/h în 9,7 s, iar viteza maximă este limitată la 140 km/h. Mazda a ales să ofere un echilibru optim între performanțele mașinii și amprenta de mediu, astfel că bateria asigură o autonomie maximă de oraș conform standardului WLTP de 265 km, suficient pentru mai multe zile dacă luăm în considerare că studiile indică aproximativ 50 km/zi parcurși de un șofer european în medie.
La fel ca orice alt model Mazda, MX-30 integrează cele mai noi sisteme de siguranță activă: asistență la plecarea din pantă, pilotul automat adaptiv și asistentul inteligent de accelerare, sistemul de alertă a șoferului, asistentul inteligent de frânare cu funcția de detectare a pietonilor, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistemul de control automat al fazei lungi precum și sistemul E-Call pentru urgențe și alarma de efracție.
Lansarea noii Mazda MX-30 coincide și cu anunțul unei noi versiuni a aplicației pentru mobil MyMazda app, care va include o serie de opțiuni dedicate Mazda MX-30. Astfel, șoferul este notificat dacă uită să pună la încărcat mașina, are posibilitatea să controleze și să monitorizeze procesul de încărcare, primește informații în timp real despre tipul, programul și localizarea punctelor de încărcare și disponibilitatea lor, poate controla aerul condiționat și poate încălzi sau răci mașina după caz, în timp ce se încarcă. Totodată, aplicația permite blocarea portierelor și are funcție de localizare a mașinii. O funcție unică pentru Mazda MX-30 permite selectarea a până la trei destinații simultan și adăugarea lor în sistemul de navigație al mașinii.
Mazda MX-30 este disponibil cu o garanție de 5 ani în limita a 150.000 de km, iar bateria beneficiază de 8 ani în limita a 160.000 de km. Mazda MX-30 poate fi testată deja la toți dealerii Mazda din România.

Related posts