Mazda CX-5 Facelift HOMURA – eficientizarea mild hybrid

Da mai departe!

Mazda CX-5 a primit îmbunătățiri sub forma unui facelift extins. În această formă, SUV-ul japonez a sosit la testele AutoReport.ro. Modelul are un preț bun, un motor durabil, design și echipări care ne fac să spunem că japonezii produc în continuare mașini cu onoare. Unde mai pui că este și în echiparea HOMURA…


Partea din față a modelului CX-5 2022 prezintă o grilă și aripă specifică Mazda mai puternic evidențiate și cu un aspect tridimensional mai pronunțat. Atât farurile, cât și stopurile au fost, de asemenea, restilizate și s-a adăugat o nouă culoare exterioară, Zircon Sand. Cele trei niveluri de echipare încorporează diferențe subtile pentru a-și defini caracteristicile distinctive.
Takumi Plus combină un exterior unic, într-o singură culoare, care evidențiază frumusețea formelor dinamice ale designului Kodo. Vopseaua strălucitoare a jantelor din aliaj de culoare argintiu deschis de 19” îmbunătățește aspectul metalic solid al vehiculului. Interiorul prezintă senzația netedă la atingere a pielii Nappa și texturile luxoase ale inserțiilor de lemn autentic.
Echiparea Homura vine cu accente de culoare neagră pe caroseria mașinii, jante de 19 inch negre, dar și cusături rășii și accente în zona de interior.
Interiorul modelului CX-5 2022 conține acum o stație de încărcare wireless de tip Qi pentru telefoane mobile în consola centrală. Podeaua portbagajului, alcătuită din două piese reversibile, și bara de protecție spate sunt la același nivel pentru a facilita încărcarea și pentru a oferi un volum superior. În interior călătoresc în confort deplin 5 persoane, iar spațiul pentru bagaje este mai mult decât satisfăcător.
Ultima generație din arhitectura Skyactiv-Vehicle de la Mazda a fost aplicată acum modelului Mazda CX-5 2022, dezvoltând în continuare caroseria, suspensia și scaunele pentru a spori confortul din timpul condusului și a reduce oboseala. Zgomotul de rulare a fost, de asemenea, redus, în special atunci când se circulă pe suprafețe aspre, cum ar fi pietrișul.
Sub capotă avem un motor pe benzină de 2,5 litri. Acesta produce 194 CP și este cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Deși ne așteptam ca acest motor să fie gurmand, am descoperit că și pe autostradă a consumat destul de puțin. Deci avem acum o Mazda care pornește destul de prompt și se descurcă foarte bine și pe autostradă. Cutia își face treaba foarte bine, fiind la fel de rafinată ca cele mai bune din gamă. Noi am testat acest model pe traseul București-Galați și am descoperit că are un comportament dinamic foarte bun. Direcția este și ea foarte precisă și, per total, niponii au făcut o mașină confortabilă, dar care oferă și note sportive. Noutatea este un sistem MHEV, care oferă putere în plus, dar și funcția de coasting, care ne permite să ne deplasăm din interție, cu motorul oprit. Prin această tehnologie energia stocată este ulterior folosită pentru alimentarea sistemelor electronice de la bord. Totodată, sistemul mild hybrid de la Mazda folosește un motor electric ce asistă motorul termic la plecarea de pe loc.
CX-5 2022 conține Mazda Intelligent Drive select (Mi-Drive), care îi permite șoferului să selecteze cel mai potrivit mod de a conduce printr-o singură atingere a unui comutator. Unele categorii de modele echipate cu i-Activ AWD beneficiază în continuare de un mod Off-Road, care face ca experiența de condus să se simtă mai naturală pe suprafețele neuniforme și alunecoase.
Gama actualizată de sisteme de siguranță i-Activsense a Mazda CX-5 include acum și Cruise & Traffic Support (CTS). CTS ajută la reducerea oboselii șoferului asistând la accelerație, pedala de frână și direcționării volanului atunci când vehiculul este blocat în trafic. În cele din urmă, farurile LED adaptive (ALH) din față au evoluat pentru a oferi un control mai fin asupra distribuției luminii.

Mazda CX-5 facelift HOMURA MHEV
0-100 km/h: 9,3 s
Viteză maximă: 195 km/h
L/l/î: 4.575/1.845/1.680
Masă proprie: 1.577 kg
Volum portbagaj (l): 522
Cilindree (cmc): 2.488
Putere (CP): 194 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 258 la 4.000 rpm
Consum mediu: 10 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Related posts