Mărcile asiatice domină piața europeană de mașini hibride

Da mai departe!

Constructorii auto din Asia, japonezi sau sud-coreeni, domină piața de automobile hibride din Europa, pe care doar Renault a intrat și are volume mari vândute. Toyota este liderul absolut al acestui tip de propulsie, având 50% din piața europeană.

Toyota este compania auto cu cele mai mari vânzări de mașini hibride din Europa, având aproximativ 615.000 de autoturisme livrate în UE, 2023, rezultatul fiind o consecință a politicii agresive de lansare a motorizărilor hibrid pe piața europeană, atât în locul vechilor dieseluri, eliminate din gamă, cât și în locul electricelor. Practic, cu un procent de aproximativ 50% din vânzările din regiune, Toyota are în acest moment jumătate din piața de hibride, cam cât au împreună următoarele trei mărci clasate.

În total, Europa a înmatriculat în 2023 aproximativ 1,2 milioane de automobile complet hibride, la care se adaugă circa 900.000 de mașini mild-hybrid și alte 900.000 de plug-in hybrid. Pe segmentul de full-hybrid, doar Renault a reușit să intre în grupul select al asiaticelor. Marca franceză a vândut anul trecut aproximativ 190.000 de autoturisme echipate cu motoare hibrid E-Tech, situându-se astfel pe locul al doilea, dar la mare distanță de Toyota, potrivit statisticilor Data Force.

Locurile următoare în clasamentul celor mai vândute mărci de mașini hibride sunt ocupate de Nissan, cu peste 110.000 de unități, Hyundai, cu 94.000, și Kia, cu 65.500 unități, ceea ce oferă o imagine foarte clară a distribuției clienților pe acest segment, aflat în creștere masivă (cu aproape 30%) față de anul anterior.

Practic, hibridele au reușit să atragă clienții care își doresc un vehicul care consumă mai puțin și emite mai puțin CO2, fără să fie nevoie să se îndatoreze pe viață, așa cum se întâmplă la electrice. În plus, alternativ cu motorizările plug-in hybrid, pentru care au optat cele mai multe dintre mărcile europene, este afectată atât de prețul de achiziție, cât și de necesitatea existenței unei prize de încărcare, pentru a atinge cifrele de consum anunțate de producător.

Dintre toate mărcile prezente în clasament, Nissan are evoluția cea mai surprinzătoare, deoarece în 2022 încă nu conta în vânzările de hibride. Motivul este dat de tehnologia pe care o folosește, e-Power, care este de fapt un range-extender, ce folosește propulsia exclusiv electrică și un motor cu combustie pe post de generator. Acest gen de motorizare a fost vândut cândva ca EV cu range extender, dar emisiile de CO2 generate de motor au plasat acest tip de mașină în segmentul hibridelor.

În ceea ce privește modelele hibrid cele mai vândute, evident că liderul Toyota are prioritate, cu patru modele în clasament, cel mai popular fiind Yaris Cross. Pe locurile următoare, s-au aflat anul trecut Nissan Qashqi, cu e-Power, și Hyundai Tucson.

În acest moment, mașinile hibride și-au dezvoltat tehnologia de recuperare a energiei de frânare, iar noile baterii care au de la câteva sute de kWh până la 1,2 kWh, permit deja parcurgere de distanțe de câțiv kilometri exclusiv electric și un consum foarte mic de benzină în trafic urban, unde motorul electric este folosit alternativ cu perioadele de încărcare.

Related posts