Numărul clienţilor potenţiali ai Tesla din SUA a început să scadă, conform unui studiu Caliber, scrie Reuters. Conform unei cercetări, mai mulţi oameni ar alege să cumpere maşini Tesla dacă Elon Musk nu ar fi la conducerea companiei.
Dacă în noiembrie 2021 70% dintre americani luau în considerare să cumpere o maşină Tesla, numărul a scăzut la doar 31% în luna februarie a acestui an. Datele arată o scădere de 8% doar în luna ianuarie.
„Este foarte probabil ca Elon Musk să contribuie la distrugerea reputaţiei”, a declarat Shahar Silbershatz, CEO-ul Caliber. Acesta a mai explicat că 83% dintre americani îl asociază pe Elon Musk cu Tesla.
Reuters a vorbit cu cinci experţi în marketing, statistică şi industria auto, care au spus că declaraţiile politice ale lui Elon Musk cântăresc asupra imaginii de brand a Tesla.
„Este suficient de greu să atragi oameni chiar şi fără declaraţii politice”, a arătat Tim Calkins, profesor de marketing la Northwestern University’s Kellogg School of Management.
Teama de viitorul economic incert, lispa unor modele mai accesibile, dar şi creşterea competiţiei din partea rivalilor chinezi precum BYD au început, şi ele, să pună presiune pe Tesla.