Lamborghini a obţinut un profit record în 2020, susţinut de cererea venită mai ales din partea clienţilor chinezi, relatează CNBC.
În pofida închiderii fabricii timp de două luni în timpul pandemiei de Covid-19, ”taurul furios” al sectorului auto a livrat anul trecut 7.430 de automobile, în scădere cu numai 9% de la un maxim atins în 2019.
Vânzările au depăşit 1,6 miliarde de euro, fiind cu doar 11% mai mici comparativ cu cele din 2019, dar compania a explicat că profitul a urcat la un nivel record pentru că clienţii au comandat maşini mai scumpe, personalizate.
Perspectivele pentru 2021 arată şi mai promiţătoare, deoarece creşterea acţiunilor şi a valorii activelor în întreaga lume amplifică averile cumpărătorilor bogaţi de maşini.
Crearea de avere din criptomonede, vehicule speciale de investişii, oferte publice iniţiale şi preluări au creat, de asemenea, o nouă generaţie de cumpărători de automobile, super tineri.
CEO-ul Lamborghini, Stephan Winkelmann, a declarat pentru CNBC că producătorul auto are deja comenzi pentru primele nouă luni ale anului 2021.
”Este un pic ca la pieţele bursiere. Încrederea cumpărătorilor este ridicată, abia aşteaptă momentul să iasă din nou şi să se bucure de viaţă”, a spus Winklemann.
Lamborghini, deţinută de Volkswagen Group, beneficiază şi de succesul SUV-ului său de 220.000 de dolari, Urus.
Producţia totală a companiei s-a dublat de când compania a început să livreze Urus în 2018.
Winkelmann a declarat că China este aşteptată să devină a doua piaţă ca mărime a companiei în acest an, înlocuind pentru prima oară Germania.
SUA sunt încă departe de piaţa Lamborghini, cu livrări de 2.224 de maşini în 2020.
Cea mai mare provocare pentru Lamborghini, alături de alte companii de automobile sport precum Ferrari, McLaren şi Bugatti, este înăsprirea reglementărilor privind emisiile din întreaga lume şi trecerea la vehiculele electrice.
Cu Tesla care este pe care să obţină o acceleraţie de la 0 la 60 de mile pe oră în mai puţin de două secunde, companiile producătoare de maşini sport care au ajuns la faimă construind motoare din ce în ce mai rapide, mai puternice şi designuri dramatice, trebuie acum să se redefinească într-o lume electrică. În acelaşi timp, aceştia trebuie să continue să facă plăcere clienţilor – colecţionari bogaţi de maşini care adoră emoţia şi senzaţia de a forţa motoarele V-8 şi V-12.
Lamborghini nu a anunţat planuri pentru un verhicule electric, dar Winkelmann a sugerat că anunţurile ar putea apărea în aprilie.