Kia Stinger facelift – schimbări pentru cea mai frumoasă coreeană

Da mai departe!

Kia Stinger a primit un facelift care o face și mai dezirabilă. Sedanul sport coreean a venit în această formă la testele Autoreport.ro pentru a ne bucura simțurile. Probabil cea mai apetisantă KIA produsă vreodată a primit acum niște schimbări demne să facă sedanul sport Stinger și mai atrăgător.
Modelul îmbunătățit Stinger vine cu un design exterior împrospătat și cu îmbunătățiri la aspectul și calitatea habitaclului, oferind proprietarilor mai multe opțiuni de culori și materiale în același timp. Interiorul modernizat reconfirmă identitatea de grand tourer a lui Stinger.
În partea frontală, grila modelului Stinger cu semnătura ‘tiger-nose’ se află între noile blocuri optice LED multi-fațetate. Designul său nou și luminile de zi cu tehnologie LED oferă automobilului o semnătură luminoasă mai high-tech, cu raze de lumină tăioase, înclinate ușor spre partea frontală. În partea din spate, noile blocuri de lumini extind lățimea automobilului, creând o nouă semnătură care imită forma subtilă a spoiler-ului integrat în capacul portbagajului. Noile lumini de semnalizare, fiecare cuprinzând seturi de 10 unități LED individuale, sunt aranjate într-un model tip grilă, un design inspirat din motorsport care duc cu gândul la aspectul unui steag în pătrățele.
Pãrțile laterale în forma unei ‘sticle de Coca-Cola’ evidențiazã și intensificã puterea vizualã a liniei posterioare superioare dar și silueta de tip fastback a autoturismului. Liniile agresive ale designului sunt accentuate de elementele GTLine.
Sub capotă avem un motor surprinzător. Este vorba de un V6 biturbo de 3,3 litri, un pic îmbunătățit. Acesta este capabil în a produce 373 CP. Felul în care este livrată această putere este impresionant, mai ales că mașina este ajutată de o cutie automată foarte bine etajată. Astfel, rapida coreeană ajunge la 100 km/oră în sub 4,9 secunde. Performanțele sunt foarte bune, dar surprinderea noastră vine la capitolul dinamică, acolo unde se văd testele făcute pe Nürburgring Nordschleife. Nu am ajuns acolo, dar ne-am putut convinge de confortul dinamic ireproșabil al mașinii pe străzile din București.
Șoferii pot alege între mai multe configurații de conducere a lui Stinger. Noi am trecut elegant peste Eco și Confort și ne-am oprit la sport și sport plus. Am testat această mașină prin traficul din București și încântați de comportamentul dinamic al acesteia, am dus-o un pic și pe niște drumuri naționale. Este clar că o vom mai testa o dată în condiții de circuit când vom mai avea ocazia.
Indiciile vizuale exterioare de tip gran turismo sunt completate în interior de un parbriz abrupt și de o planșã de bord mare ce se întinde de-a lungul planului orizontal. Cu toate acestea, 4 oameni pot călători în deplin confort în Stinger.
Arhitectura habitaclului rămâne neschimbată, dar îmbunătățirile subtile vizuale și ale materialelor crează o ambianță mai luxoasă. Modificările includ o finisare metalică a anumitor părți ale volanului și o ramă cromată care înconjoară panoul ceasurilor de bord. Oglinda retrovizoare este acum fără ramă, creând un aspect modern și îmbunătățind vizibilitatea în spate.
În funcție de specificații, planșa de bord și ușile sunt finisate cu cusături contrastante, în timp ce consola centrală este disponibilă cu finisaj din aluminiu. Planșa de bord oferă sistemul de navigație și infotainment cu touchscreen îmbunătățit de 10.25 inch (mai multe detalii sunt oferite mai jos), încadrat de un nou finisaj în culoare negru lucios care înconjoară planșa. Un nou sistem de lumini ambientale permite șoferilor să selecteze una dintre cele 64 culori pentru a modifica subtil ambianța habitaclului. În plus, modelul îmbunătățit oferă un display digital de înaltă rezoluție de 7.0 inch amplasat între ceasurile de bord. Acest display color cu grafică vie și diferită pentru diferitele moduri de conducere oferă șoferului informații complete și clare în zona dintre vitezometru și turometru.
”Piesa de rezistență” din centrul habitaclului modernizat al modelului Stinger este sistemul de infotainment cu touchscreen îmbunătățit, oferind noi funcționalități pentru a satisface așteptările în continuă schimbare ale clienților de la tehnologiile disponibile într-un automobil.
Modelul îmbunătățit Stinger este echipat standard cu un nou touchscreen de 10.25 inch. Conexiunea Bluetooth multiplă permite utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile simultan – unul pentru utilizarea hands-free a telefonului și media și celălalt doar pentru utilizare media. Display-ul său avansat cu funcția split-screen permite utilizatorilor să controleze și să monitorizeze diferite funcționalități ale automobilului în același timp, personalizând ecranul cu o serie de widget-uri. Sistemul de 10.25 inch oferă standard aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto, dispunând de un sistem de comandă vocală pentru multe din funcțiile automobilului, cum ar fi sistemele de încălzire și ventilație, audio și navigație.
Stinger este foarte avansat și din punct de vedere al sistemelor de siguranță. Modelul îmbunătățit Kia Stinger dispune de aceleași sisteme avansate de asistență pentru șoferi pe care le-a oferit și anterior, dar și de o serie de noi funcționalități și actualizări pentru a oferi o protecție și mai mare șoferilor, pasagerilor și participanților din trafic.
Următoarele tehnologii avansate de asistență și funcționalități pentru confort destinate șoferilor au fost adăugate pentru prima dată pe modelul Stinger:
· Sistemul de avertizare la ieșirea în siguranță din automobil (SEW – Safe Exit Warning) detectează automobilele care vin din spate din ambele părți ale modelului Stinger când acesta este parcat sau oprit, alertând pasagerii cu un semnal sonor și vizual în cazul în care încearcă să deschidă ușa
· Tehnologia Kia de ultimă generație Blind-Spot View Monitor acționează ca o a doua „pereche de ochi” pentru șoferi prin eliminarea unghiului mort din oglinzile laterale. Acesta afișează imagini video de înaltă rezoluție în panoul de bord TFT-LCD dacă șoferul semnalizează schimbarea benzii de circulație și un alt automobil este “ ascuns” în unghiul mort. Camerele oferă un unghi de vizualizare mai larg decât oglinzile retrovizoare, pentru a permite șoferilor să aibă o vedere clară asupra traficului din spate.
· Sistemul de asistare la păstrarea benzii de circulație (LFA – Lane Following Assist) ajută automobilul să stea în centrul benzii sale de circulație
· Sistemul de asistare la conducerea pe autostradă (HDA – Highway Driving Assist) ajută la menținerea unei distanțe prestabilite față de automobilul din față pe autostradă și păstrează automobilul în centrul benzii sale de circulație, chiar și pe drumurile cu viraje.
· Sistemul de avertizare pentru pasagerii locurilor din spate (ROA – Rear Occupant Alert) oferă o avertizare șoferului dacă acesta uită animale de companie sau copii în momentul în care părăsește automobilul.

Kia Stinger facelift 3.3 (T-GDi) V6 AWD Aut GT
0-100 km/h: 4,9 secunde
Viteza maximă: 270 km/h
L/l/î: 4.830/1.870/1.400
Masă proprie: 1.845
Volum portbagaj (l): 406
Cilindree (cmc): 3.342
Putere (CP): 373 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 510 la 1.300 rpm
Consum mediu: 11 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată/8 trepte

Related posts