KIA Sportage – mild hybrid, noul tip de economie

Da mai departe!

Kia Sportage face un pas odată cu faceliftul spre gama mașinilor eco prin versiunea Mild Hybrid. Versiunea care promite și mai multă putere a ajuns la testele AutoReport.ro

Kia Sportage a primit un facelift destul de consistent și a venit la testele AutoReport.ro. Până la varianta mild-hybrid, care este o nouătate a gamei, am pus mâna pe un diesel clasic și l-am testat prin Valea Doftanei.
Îmbunătățirile exteriorului sportiv al modelului Sportage includ noi spoilere față și spate, dar și blocuri optice față și spate redesenate și un nou design al jantelor din aluminiu de 16-, 17- și 19-inch. Modelele ce dispun de versiunile de echipare GT Line sunt echipate cu o nouă grilă a radiatorului in culoare negru lucios și inserții cromate de culoare închisă pe pragurile laterale și pe hayon. Jantele din aliaj de 19 inch GT Line au fost redesenate iar toate modelele sunt echipate cu o țeavă de evacuare dublă și un design revizuit al lămpilor de ceață LED de tip ‘ice cube’.
Sub capotă, modelul de test are un motor diesel 2,0 litri care produce 185 CP, combinația cu o cutie automată cu 8 rapoarte, face din acest model unul rapid, dar și economic. În plus, Kia vine cu un sistem interesant de propulsie și economisire a energiei.
Noul sistem de propulsie avansat diesel mild-hybrid EcoDynamics+ de 48V este prima tehnologie care va fi lansată ca parte a strategiei globale de electrificare a sistemelor de propulsie ale brandului.
Tehnologia EcoDynamics+ a fost proiectată să ofere o eficiență mai mare din partea motoarelor cu combustie internă, prin utilizarea energiei electrice livrate și recuperate perfect.În modul ‘motor’ bateria este descărcată în timpul accelerării, oferind motorului un plus de putere de până la 12 kW, pentru a reduce sarcina acestuia și emisiile nocive. În timpul decelerării – la frânare sau la rularea în pantă – generatorul MHSG comută pe modul ‘generator’, recuperând energia de la arborele cotit pentru a reîncărca bateria.
Transmisia a fost optimizată pentru Sportage facelift. Această variantă vine cu tracțiune integrală și capabilități destul de bune pe teren accidentat. Comportamentul la rularea pe asfalt a lui Sportage este bun, confortul oferit de suspensie se află și el undeva la media segmentului. Se observă îmbunătățiri semnificative din acest punct de vedere, iar Sportage facelift pare chiar o nouă generație.
În interior, observăm un salt calitativ al materialelor. Designul nu mai este nici el anost, iar sistemul de infotainment este chiar modern. Aici au loc 5 persoane, iar Sportage pare o mașină foarte bună pentru vacanțe. Antifonarea este acum foarte bună, confortul interior la fel. Sistemul de infotainment de 8 inch, frameless, este disponibil pentru navigație, dar și Apple Car Play și Android Auto.
În ceea ce privește siguranța Sportage oferă în standard, printre altele: ABS + ESC + DBC + HAC + TSA (Trailer Stability Assist), Airbag şofer şi pasager (posibilitate dezactivare airbag pasager), Airbaguri laterale şi airbaguri cortină sau un sistem de aprindere lumini pe timpul zilei (de tip DRL). Pentru modelul testat se adaugă Smart Cruise Control cu sistemul Stop&Go, sistemul Around View Monitor ce contribuie la ușurarea manevrelor de parcare dar și sistemul de avertizare a șoferului – Driver Attention Warning – ce combate oboseala și lipsa de atenție la volan.

KIA Sportage facelift 2.0 DSL HP 4×4 Mild Hybrid GT Line
0-100 km/h: 9,5 secunde
Viteza maximă: 201 km/h
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 185 la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm la 2.000 rpm
L/l/î: 4.485 / 1.855 / 1.635
Masă proprie: 1.672 kg
Volum portbagaj (l): 439
Consum (l/100 km): 6,5 mixt
Transmisie: automată 8 trepte

Related posts