Kia Motors a prezentat detalii suplimentare despre orientarea strategiei sale globale către automobilele electrificate, după recordul de vânzări înregistrat de EV-urile Kia în Europa, în primul trimestru al anului 2020.
La începutul anului, Kia Motors a anunțat “Planul S”, o nouă strategie pe termen mediu și lung care are ca obiectiv dobândirea treptată a unei poziții de lider în viitoarea industrie auto, inclusiv în serviciile de electrificare și mobilitate, precum și în conectivitate și autonomie.
Strategia ”Plan S” conturează o trecere rapidă și îndrăzneață de la un sistem de business orientat către motoarele cu combustie internă, către unul centrat pe popularizarea automobilelor electrice.
Concentrarea pe automobile electrice are deja rezultate fără precedent în Europa. În primul trimestru al anului 2020, vânzările automobilelor electrice au crescut cu 75% în comparație cu primul trimestru al anului 2019, la 6.811 unități. Acest lucru a însemnat că în primul trimestru al anului 2020 automobilele Kia cu zero emisii au atins 6% din vânzările totale* ale companiei în Europa, o creștere cu 2.9% față de primul trimestru al anului 2019.
Un plan de producție pentru o Europă electrică
Pentru a atinge aceste obiective, Kia plănuiește să aibă în gamă 11 automobilele EV la nivel global până în 2025, într-o gamă largă de segmente auto – incluzând automobile de pasageri, SUV-uri și MPV-uri.
Primul model din noua generație de automobile 100% electrice Kia va fi lansat în Europa în 2021, fiind construit pe o platformă unică, proiectată special pentru a găzdui sistemul de propulsie EV și tehnologiile de cel mai înalt nivel ale automobilului. Nu numai că va oferi un design de crossover care să estompeze limitele dintre automobilele de pasageri și SUV-uri, dar va oferi și o experiență de utilizare futuristă. De asemenea, va oferi o autonomie de peste 500 de kilometri cu o singură încărcare, dar și un timp de încărcare rapidă de sub 20 minute.
Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a declarat: „Multe dintre noile automobile electrice Kia vor fi oferite în Europa, care este în acest moment punctul central pentru creșterea vânzărilor automobilelor EV la nivel mondial. Suntem încurajați de vânzările de succes recente ale generațiilor actuale de automobile electrice, noile e-Niro și e-Soul, care au fost bine primite de către cumpărătorii de pe continent. În fiecare dintre ultimii cinci ani, am înregistrat o creștere a vânzărilor automobilelor electrice Kia, iar modelele noastre de generație nouă vor accelera și mai mult această tendință.”
Kia Motors Europe va lansa multe dintre automobilele electrice viitoare ale brandului la nivel global, după lansarea modelului inaugural al brandului cu zero emisii, în 2021. Într-adevăr, fiecare linie nouă de modele care va fi lansată în Europa de acum înainte va oferi cel puțin o versiune de sistem de propulsie electrificat (mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau electric), deoarece aceste sisteme de propulsive avansate constituie o proporție din ce în ce mai mare din vânzările mărcii în Europa.
O experiență de utilizare nouă pentru șoferii europeni
Urmând lansării modelului electric dedicat, Kia va introduce câteva automobile cu zero emisii începând din 2022, fiecare beneficiind de design specific EV și o experiență de utilizare nouă gândită pentru a ușura și mai mult exploatarea de zi cu zi a acestora.
Mai mult, Kia va oferi multe dintre noile sale automobile cu capabilități de încărcare personalizate pentru nevoile și bugetele cumpărătorilor într-o gamă largă de segmente auto. Automobilele electrice Kia vor fi disponibile cu capacitate de încărcare de 400V sau de 800V, permițând o încărcare rapidă, în funcție de cerințele tipurilor de cumpărători corespunzând fiecărei game de modele.
Pablo Martinez Masip, Director Product Planning and Pricing al Kia Motors Europe, explică: „Dorim să oferim cumpărătorilor europeni cea mai bună valoare posibilă pentru banii lor, ceva ce suntem deciși să facem pentru fiecare automobil nou. Acest lucru înseamnă că anumite modele, în special cele care îi vizează pe cumpărătorii mai preocupați de costuri, vor oferi capabilități de încărcare de 400V. Totuși, încărcarea la 800V nu va fi rezervată doar pentru modelele Kia “vârf de gamă”, ci și acolo unde se potrivește cel mai bine cu profilul de utilizare al unui anumit model.”
„Ambele sisteme pot fi utilizate acasă sau în locurile publice, încărcarea rapidă la 800V îmbunătățind capacitatea de utilizare a modelelor conduse de clienții care au access facil la rețelele de încărcare rapidă de înaltă tensiune sau conduc pe distanțe mai mari.
Sistemele de încărcare la 400V, regăsite pe modelele premiate e-Niro și e-Soul, permit încărcarea rapidă și vor rămâne importante pentru mulți clienți care dispun de o flexibilitate mai mare a locului și momentului în care încarcă bateria. Astfel, vom putea satisface toate nevoile.”
Obiective de vânzare în creștere
Acțiunea timpurie a brandului de popularizare a automobilelor electrice înaintea multor altor producători auto a pus bazele viitorului Kia în cadrul Planului S. Kia vizează vânzări anuale la nivel global de 500.000 de automobile electrificate până în anul 2026 și țintește ca peste 20% din vânzările sale în Europa să fie automobile 100% electrice până la momentul respectiv.
Familiei actuale de automobile electrificate Kia i se va alătura o gamă largă de automobile electrificate, care vor ajuta marca să atingă acest obiectiv, pe fondul tendinței din ce în ce mai pronunțate a șoferilor europeni de a se reorienta către puterea electrică.